Vraag & contact
Zit jij met een vraag? Bijvoorbeeld over de Onlineshop of over je bestelling? Hier hebben we de meestgestelde vragen onder elkaar gezet en natuurlijk ook beantwoord. Staat het antwoord op je specifieke vraag er niet tussen, kijk dan verder bij de meestgestelde vragen per onderwerp of bekijk onze contactmogelijkheden - we helpen je graag!
Jouw HORNBACH-klantaccount
Bekijk je aankopen, ordertracking en je verlanglijst. Beheer je persoonlijke gegevens en voeg kassabonnen digitaal toe als e-bon. Superhandig voor garanties! Check je actuele tegoed en wil je een bestelling annuleren of een retour aanmelden? Geen probleem! Ook dit regel je zelf in ‘Mijn Account’. Maak een account aan of log in.
Waar gaat je vraag over?
Bekijk alle onderwerpen op een rij:
Bekijk hier de meestgestelde vragen
Ik heb een vraag over voorraden of prijzen van artikelen.
Op de artikelpagina van onze artikelen kan je de meeste informatie vinden. Je ziet hier bijvoorbeeld wat de voorraad is in de vestiging of wat de prijs, levertijd of leverkosten van een artikel zijn:
- *1. Vind hier de prijs van een artikel. In een aantal gevallen kan je zien hoeveel m², m³, kilogram of liters je krijgt per verpakking.
- *2. Bekijk welke vestiging momenteel als jouw vestiging geregistreerd staat. Je krijgt automatisch de huidige voorraad te zien van de vestiging die jij gekozen hebt.
- *3. Hier zie je de actuele voorraad van jouw vestiging.
- *4. Artikel niet (voldoende) op voorraad? Het zou kunnen dat het artikel wel op voorraad is in andere HORNBACH vestigingen. Ontdek het via deze optie.
Heb jij nog een andere vraag? Bekijk de meestgestelde vragen over online bestellen.
Voorbeeld artikelpagina:
Waar blijft mijn bestelling?
Volg hier de ordertracking van jouw pakket of vind in de bevestigingsmail de verwachte levertijd per artikel, plus (in de meeste gevallen) een link om jouw pakket te traceren.
Het exacte tijdstip van de bezorging kunnen we je helaas niet geven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.
Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over bezorging.
Ik heb een beschadigde levering ontvangen, wat nu?
Wat vervelend! We helpen je graag zo goed en snel mogelijk, maar hebben wel wat meer informatie nodig. Om het je makkelijk te maken, hebben we een stappenplan gemaakt hoe je transportschade doorgeeft (PDF, 1.613 KB) aan HORNBACH. Na het volgen van deze stappen, kun je contact opnemen via het contactformulier met zoveel mogelijk details en foto’s van de beschadiging.
Mijn bestelling klopt niet, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je een verkeerd artikel ontvangen of mis je iets in je bestelling? Neem contact met ons op via het contactformulier en geef door wat er niet goed is gegaan.
Ik wil iets retourneren.
Er zijn bij HORNBACH drie manieren om te retourneren:
1. Retourlabel
a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel? Plak dit label op het pakket, maak het pakket goed dicht en geef je pakket af bij een afgifte punt.
b. Geen retourlabel ontvangen?
Dit regel jij zelf eenvoudig: Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel terugsturen. Of vraag deze aan via het contactformulier.
2. Afspraak
Wil je grote artikelen, die met een vrachtwagen geleverd zijn, retourneren? Ook dit regel jij zelf: Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel terugsturen. We spreken dan een datum met je af en laten de bestelling bij je ophalen. Pallet- en expeditie goederen leveren we tot aan de stoeprand en worden in het geval van een retour dus ook weer op de stoeprand opgehaald. Zorg dat de zending verzendklaar is ingepakt op het moment dat onze transporteur bij je voor de deur staat.
3. In de vestiging
Ga naar de retourenbalie in de HORNBACH vestiging en geef je artikelen af. Laat je rekening of ordernummer zien voor een snelle verwerking. We zorgen ervoor dat je je geld terugkrijgt op dezelfde manier als je hebt betaald. Dus, als je met Ideal, Riverty, creditcard of PayPal hebt betaald, storten we het geld terug op die rekening of ordernummer. Heb je in de vestiging betaald met je pinpas of creditcard? Neem die dan mee, zodat we het geld kunnen retourpinnen.
Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over retouren en garantie.
Wat is de status van mijn retourzending of terugbetaling?
Zodra we je retourzending hebben ontvangen, sturen we je een e-mail om je op de hoogte te houden. We controleren de retourzending en na de administratieve verwerking ontvang je een creditnota via e-mail. De terugbetaling wordt zo snel mogelijk uitgevoerd op dezelfde manier als je oorspronkelijke betaling, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling.
Heb je geen e-mail ontvangen? We kunnen de terugbetaling uitstellen totdat we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen, of totdat je kunt aantonen dat dit bij ons ontvangen is met jouw retourbewijs (tracking status). Als de terugbetaling langer duurt dan verwacht, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over retouren en garantie.
Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen.
Dit regel je zelf! Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel annuleren.
Let op: Vaak kan je niet meer annuleren of wijzigen omdat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken. Is er iets mis met je bestelling? Neem dan altijd even contact op met onze klantenservice. Ons advies: doe dit zo snel mogelijk! Dan is de kans groter dat we nog iets voor je kunnen doen.
Kan je de bestelling niet meer aanpassen? Dan kan je natuurlijk ook je pakket terugsturen of weigeren bij de bezorging. Nadat je de bestelling hebt geretourneerd of geweigerd, zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt.
Wil je meer artikelen ontvangen? Dat is mogelijk! Plaats daarvoor een nieuwe bestelling. Helaas kunnen we geen artikelen of aantallen toevoegen aan een bestaande bestelling.
Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over online bestellen.
Staat je vraag er niet tussen?
Maak gebruik van het contactformulier!
Liever persoonlijk contact?
Onlineshop | Producten en services | Suggesties, lof en kritiek |
---|---|---|
Vragen over onze Onlineshop? Onze klantenservice is geopend op: werkdagen van 07:00 - 21:00 uur (uitgezonderd feestdagen) zaterdag van 08:00 - 18:00 uur (uitgezonderd feestdagen) Je kunt ons hier bereiken: Telefoon: 088 505 11 11 Contactformulier | Vragen over producten of services? Neem dan contact op met jouw dichtstbijzijnde vestiging. | We verheugen ons op jouw feedback over HORNBACH! |
Vacatures en solliciteren | Aanmelden als leverancier |
---|---|
Wil je bij ons solliciteren, of heb je vragen over je lopende sollicitatie? Naar de juiste aanspreekpartner | Wil je je aanmelden als nieuwe leverancier? Maak gebruik van ons aanmeldformulier voor leveranciers. Naar het aanmeldformulier voor leveranciers |
Niet tevreden?
We werken bij HORNBACH zo oplossingsgericht mogelijk. Maar ben jij nou niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je dit altijd voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel:
Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.sgc.nl
Je kan je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Heb je meer vragen over de klachtenafhandeling of over de geschillenprocedure? Bekijk dan onze Algemene Voorwaarden, artikel 16/17.
Verdere informatie over de geschillenprocedure vind je hier.
Colofon
Colofon
Servicekantoor
HORNBACH bouwmarkt (Nederland) BV
Postbus 1099
3430 BB Nieuwegein
Nederland
Bezoekadres:
Grootslag 1-5
3991 RA Houten
Nederland
Tel. Algemeen: + 31 (0)30 - 266 98 98
Fax Algemeen: + 31 (0)30 - 266 98 91
E-mail: info@hornbach.nl
Voor vragen over bestellingen en onze vestigingen, neem contact op met onze Klantenservice.
KVK: 30151645
BTW-nr. NL807508093B01
Persvragen:
pers.hornbach.nl/contact/
Meer informatie over HORNBACH AG? Klik hier!