FAQ

Vraag & contact

Vraag & contact

Heb je vragen over de Onlineshop of over je bestelling? Hier hebben we de meest gestelde vragen onder elkaar gezet en natuurlijk ook beantwoord. Zit je nog met een specifieke vraag, neem dan gewoon contact op met ons via het contactformulier - we helpen je graag verder.

Jouw account

Bekijk je bestellingen, levertijden, verlanglijst, facturen en persoonlijke gegevens, óf wijzig je adres of nieuwsbriefinschrijving. Bewaar gemakkelijk al je bonnen online, handig voor garantie. Zo raak je nooit meer een bon kwijt. Allemaal opties die mogelijk zijn in jouw account! Maak een account aan of log in.

Bekijk hier de meestgestelde vragen

Ik heb een vraag over voorraden of prijzen van artikelen.

Op de artikelpagina van de artikelen kan je alle informatie vinden. Je ziet hier wat de voorraden zijn in de vestigingen en wat de prijs is van een artikel. Wil je zien hoeveel artikelen er beschikbaar zijn in andere HORNBACH vestigingen? Kijk dan op de artikelpagina bij ‘beschikbaarheid in de buurt controleren’.

  • *1. Vind hier de prijs van een artikel. In een aantal gevallen kan je zien hoeveel m², m³, kilogram of liters je krijgt per verpakking.
  • *2. Bekijk welke vestiging momenteel als jouw vestiging geregistreerd staat. Je ziet de huidige voorraad van de vestiging die jij gekozen hebt.
  • *3. Bekijk de actuele voorraad van jouw vestiging.
  • *4. Wil je graag de voorraad van een artikel in andere vestigingen bekijken? Het zou kunnen dat het artikel wel op voorraad is in een andere vestiging. Ontdek het via deze optie.

Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over online bestellen.

Voorbeeld artikelpagina:

V2 Vraag en contact voorraden en prijzen 970x598
Waar blijft mijn bestelling?

Volg hier de bestelstatus van jouw pakket of vind in de bevestigingsmail de verwachte leverdatum per artikel, plus (in de meeste gevallen) een link om jouw pakket te traceren.

Het exacte tijdstip van de bezorging kunnen we je helaas niet geven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.

Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over bezorging.

Ik heb een beschadigde levering ontvangen, wat nu?

Wat vervelend! We helpen je graag zo goed en snel mogelijk, maar hebben wel wat meer informatie nodig. Om het je makkelijk te maken, hebben we een stappenplan gemaakt hoe je transportschade doorgeeft (PDF, 1.613 KB) aan HORNBACH. Na het volgen van deze stappen, kun je contact opnemen via het contactformulier met zoveel mogelijk details en foto’s van de beschadiging.

Mijn bestelling klopt niet, wat nu?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je een verkeerd artikel ontvangen of mis je iets in je bestelling? Neem contact met ons op via het contactformulier en geef door wat er niet goed is gegaan.

Ik wil iets retourneren.

Je kan, tot 30 dagen na ontvangst van je aankoop, gratis retourneren bij HORNBACH. Er zijn twee manieren om te retourneren:

1. Gemakkelijk retourneren via een retourlabel

  • a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel?
    Volg dan de bijgestuurde instructies op en geef duidelijk de reden van het retour aan.
  • b. Geen retourlabel ontvangen?
    Dit regel jij zelf eenvoudig: Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel terugsturen. Of vraag deze aan via het contactformulier.

2. In de vestiging

Neem de originele rekening én de betaalkaart (pinpas of creditcard) waarmee je in de Onlineshop hebt betaald, mee naar de vestiging. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat jouw geld direct op je kaart wordt teruggestort. Is je betaling via PayPal of iDEAL voldaan? Dan ontvang je het bedrag contant terug.

Als je gekozen hebt voor achteraf betalen via Riverty, dan ontvang je het bedrag contant terug, maar let op: jouw betaalverplichting aan Riverty komt niet te vervallen. Riverty zal gewoon betaald moeten worden.

Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over retouren en garantie.

Wat is de status van mijn retourzending of terugbetaling?

Als jouw retour bij ons ontvangen is, ontvang je een e-mail. De retourzending wordt gecontroleerd en zodra wij de retour verwerkt hebben, ontvang je een creditnota via een e-mail. De terugbetaling gebeurt zo snel mogelijk op dezelfde manier zoals je betaald hebt, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling.

Nog geen retourbevestigingse-mail ontvangen? Wij mogen wachten met de terugbetaling totdat we de artikelen hebben ontvangen, of tot het moment dat je (d.m.v. een retourbewijs) kunt aantonen dat je de retourzending hebt opgestuurd. Duurt de terugbetaling langer? Neem contact op via het contactformulier.

Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over retouren en garantie.

Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen.

Dit regel je zelf! Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel annuleren.

Let op: Vaak is annuleren en wijzigen niet meer mogelijk, omdat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken. Gaat er wat mis bij je bestelling? Dan kun je uiteraard altijd even contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier. Ons advies: doe dit zo snel mogelijk! Dan is de kans groter dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Lukt het niet meer om de bestelling aan te passen? Dan is het uiteraard ook mogelijk om je pakket terug te sturen of bij de bezorging te weigeren. Nadat je de bestelling geretourneerd of geweigerd hebt, zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt.

Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over online bestellen.

Zelf nog even kijken?

Bekijk alle onderwerpen op een rij:

Staat je vraag er niet tussen?

Maak gebruik van het contactformulier!

Liever persoonlijk contact?

Onlineshop Producten en services Suggesties, lof en kritiek
Vragen over onze Onlineshop? Onze klantenservice is geopend op:

werkdagen van 07:00 - 21:00 uur (uitgezonderd feestdagen)
zaterdag van 08:00 - 18:00 uur (uitgezonderd feestdagen)

Je kunt ons hier bereiken:

Telefoon: 088 505 11 11
Contactformulier
Vragen over producten of services?

Neem dan contact op met
jouw dichtstbijzijnde vestiging.
We verheugen ons op
jouw feedback over
HORNBACH!
Vacatures en solliciteren Aanmelden als leverancier
Wil je bij ons solliciteren, of heb je vragen over je lopende sollicitatie?

Naar de juiste aanspreekpartner
Wil je je aanmelden als nieuwe leverancier? Maak gebruik van ons aanmeldformulier voor leveranciers.

Naar het aanmeldformulier voor leveranciers
Niet tevreden?

We werken bij HORNBACH zo oplossingsgericht mogelijk. Maar ben jij nou niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je dit altijd voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel:

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.sgc.nl

Je kan je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heb je meer vragen over de klachtenafhandeling of over de geschillenprocedure? Bekijk dan onze Algemene Voorwaarden, artikel 16/17.

Verdere informatie over de geschillenprocedure vind je hier.

Colofon

Colofon

Servicekantoor

HORNBACH bouwmarkt (Nederland) BV
Postbus 1099
3430 BB Nieuwegein
Nederland

Bezoekadres:
Grootslag 1-5
3991 RA Houten
Nederland

Tel. Algemeen: + 31 (0)30 - 266 98 98
Fax Algemeen: + 31 (0)30 - 266 98 91

E-mail: info@hornbach.nl

Voor vragen over bestellingen en onze vestigingen, neem contact op met onze Klantenservice.

KVK: 30151645
BTW-nr. NL807508093B01

Persvragen:
pers.hornbach.nl/contact/

Meer informatie over HORNBACH AG? Klik hier!