Ja, dat mag. Als je niet helemaal tevreden bent met je aankoop, kun je deze binnen 30 dagen retourneren. Daarbij is het trouwens wel belangrijk dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. En we nemen het artikel bij voorkeur terug als het (liefst in de originele verpakking) transportveilig en verzendklaar met de afleverbon wordt teruggestuurd. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt er wellicht een waardevermindering in rekening gebracht.

Uitzonderingen zijn: op maat gezaagde/afgesneden artikelen, levende dieren, producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn (zoals planten) en artikelen waarbij expliciet genoteerd staat dat deze uitgesloten zijn van retourrecht. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan even onze herroepingsrechtpagina.

Er zijn bij HORNBACH drie manieren om te retourneren:

1. Retourlabel
a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel? Plak dit label op het pakket, maak het pakket goed dicht en geef je pakket af bij een afgifte punt.
b. Geen retourlabel ontvangen (let op: niet elke leverancier levert een retourlabel mee)? Stuur dan een mail naar onlineshop@hornbach.nl, dan sturen wij je dit zo snel mogelijk toe. Bellen kan ook: 088-505 11 11.

2. Afspraak
Wil je grote artikelen, die met een vrachtwagen geleverd zijn, retourneren? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088-505 11 11. We spreken dan een datum met je af en laten de bestelling bij je ophalen. Pallet- en expeditie goederen leveren we tot aan de stoeprand en worden in het geval van een retour dus ook weer op de stoeprand opgehaald. Zorg dat de zending verzendklaar is ingepakt op het moment dat onze transporteur bij je voor de deur staat.

3. In de vestiging
Wil je je bestelling liever in een HORNBACH-vestiging terugbrengen? Ook dat kan. Neem in dat geval de originele factuur én de betaalkaart (pinpas of creditcard) waarmee je in de Onlineshop hebt betaald, mee naar de vestiging. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat jouw geld direct op je kaart wordt teruggestort. Is je betaling via PayPal of iDEAL voldaan? Dan ontvang je het bedrag contant terug.

Nee, dat kan niet. Je kunt in de vestiging gekochte goederen alleen in de vestiging terugbrengen.

Ja, dat kan. Sterker nog: als je de volledige order terugbrengt, krijg je van ons zelfs de verzendkosten terug.

Als je met Klarna betaald hebt moet de schuld aan Klarna nog steeds worden voldaan.

Geen man overboord. Stuur een e-mail naar onlineshop@hornbach.nl of bel even met 088 505 11 11. Dan zorgen wij voor een retourlabel per mail.

Je hebt het recht om, binnen 30 dagen, zonder reden, de overeenkomst te herroepen. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan even onze herroepingsrechtpagina.

Dat verschilt per artikel. Aan de wettelijke garantie zit over het algemeen geen specifieke termijn gekoppeld. Van een artikel wordt verwacht dat je dit een bepaalde tijd zonder problemen normaal kan gebruiken. Hoe lang dit is, hangt af van het exacte artikel. Je vindt in veel gevallen op onze website, bij de artikelbeschrijving de garantieperiode die wij aanhouden. Goed om hierbij te weten: We geven vaak vrijwillig langer garantie. Daarnaast doet jouw aangeboden garantie op een product geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

1. Opsturen
Gaat jouw artikel binnen de garantieperiode kapot? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch via 088 505 11 11 (lokaal tarief), ook kun je gebruik maken van het contactformulier. Als jouw artikel aantoonbaar buiten jouw schuld om stuk is gegaan, zorgen we ervoor dat het kapotte artikel z.s.m. vervangen wordt door een nieuw exemplaar. Wanneer vervanging van het artikel niet (meer) mogelijk is (omdat het artikel bijvoorbeeld uit ons assortiment is gehaald), ontvang je, na retourzending van je defecte artikel, je geld terug.

2. Terugbrengen
Je kan er ook voor kiezen om een online gekocht artikel, dat kapot is gegaan binnen de garantieperiode, terug te brengen naar één van de HORNBACH vestigingen. Wij controleren dan eerst of we je defecte artikel kunnen (laten) repareren. Is dit niet mogelijk? Dan vervangen we het artikel of je krijgt het aankoopbedrag van ons terug.

Op alle artikelen die je bij ons koopt, zit een ‘wettelijke garantie’. Dit houdt in dat:

  • Een artikel bij levering in goede staat moet verkeren.
  • Een artikel bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
  • Het artikel moet voldoen aan wat je daar in redelijkheid van mag verwachten; het moet conform zijn.
  • Is dat niet het geval? Dan moet HORNBACH voor herstel of vervanging zorgen.
  • Is herstel of vervanging niet mogelijk? Dan wordt het aankoopbedrag terugbetaald.

Aan de wettelijke garantie is geen vaste termijn gekoppeld. Een artikel moet in elk geval een bepaalde tijd zonder problemen normaal kunnen worden gebruikt. Hoe lang je exact van een artikel mag verwachten dat het meegaat, hangt af van het artikel.

Let op: Is het artikel dat je hebt ontvangen kapot? Dan raden we je aan om daar zo snel mogelijk melding van te maken bij onze klantenservice.

Bekijk alle veelgestelde vragen