FAQ

Vragen over je online bestelling

Vragen over je online bestelling

Als je begint aan een project heb je daar materialen voor nodig. Met een assortiment van meer dan 120.000 artikelen, is de kans groot dat je bij ons alles vindt wat je voor jouw project nodig hebt! Je kunt daarvoor natuurlijk een bezoek brengen aan één van onze vestigingen, maar een andere optie is online bestellen! We bezorgen je bestelling met liefde thuis, op je werk óf de plek van jouw project. Of laat het klaarzetten in de winkel!

Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik iets bij HORNBACH?

Bestellen doe je zo:

1. Kies

Zoek de artikelen uit die je nodig hebt voor jouw project en plaats deze in je winkelwagen.

2. Bezorgen of Reserveren & afhalen

Vind jij het fijn als de artikelen thuisbezorgd worden of kom je ze liever zelf even afhalen? Beide is mogelijk bij HORNBACH. Dus kies vooral wat voor jou het fijnste is!

3. Naar de kassa

Alles voor je project verzameld? Mooi! Dan is het tijd om naar de digitale kassa te gaan.

4. Aanmelden of invullen

Heb je al een HORNBACH-account? Maak daar dan vooral gebruik van. Door in te loggen op jouw account, verloopt het complete bestelproces nog sneller. Bovendien verzamel je met je eigen HORNBACH-account al je online aankopen en rekeningen op 1 plek. Zo kun je sneller oude bestellingen terugzoeken, nieuwe bestellingen makkelijker betalen en bovendien verschillende afleveradressen opslaan.

Heb je nog geen account? Dan is er uiteraard geen man overboord. Ook dan kun je gewoon bij ons bestellen. We hebben dan wel even je gegevens nodig.

5. Betalen en controleren

Kies één van onze betaalwijzen en controleer je bestelling. Klopt alles? Klik dan op ‘Nu kopen’. Wij doen de rest.

Hoe reserveer ik een artikel bij een HORNBACH-vestiging?

Kies, nadat je het gewenste artikel hebt aangeklikt, in onze Onlineshop voor de optie ` Reserveren & afhalen’. Bepaal vervolgens een afhaaldatum en een gewenste afhaaltijd. Dan zorgen wij dat alles voor je klaarstaat! Heb je alles ingevuld en gecontroleerd? Kies dan voor ‘Nu reserveren’ en wij gaan aan de slag.

Kan ik mijn bestellingen online bekijken?

Als je een HORNBACH-account hebt aangemaakt, kun je daar de status van je online aankopen bekijken. Binnen je account vind je voor elke bestelling een overzicht. Ook kun je hier je bestelling volgen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

In de bevestigingsmail vind je de verwachte leverdatum per artikel, plus (in de meeste gevallen) een trackinglink. Met die trackinglink kun je jouw bestelling grotendeels volgen. Ook kun je de levering in de gaten te houden in je HORNBACH-account. Het exacte tijdstip van de bezorging kunnen we hierbij helaas niet weergeven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.

Wat is de levertijd van een bestelling?

De levertijd verschilt bij ons per artikel. Dus bestel jij meerdere artikelen? Dan kan het zo zijn dat jouw bestelling uit meerdere leveringen en dus verschillende levertijden bestaat. Dat komt doordat HORNBACH met verschillende distributiecentra en vervoerders samenwerkt. Tijdens het bestellen kun je bij de artikeldetails en daarna in de winkelwagen bij elk artikel een vermoedelijke leverdatum zien. De levertijd wordt gerekend vanaf de eerste werkdag na ontvangst van de betaling.

Hoe dan ook, alle informatie met betrekking tot de levertijd van (de verschillende artikelen) uit jouw bestelling vind je in je bevestigingsmail of je eigen HORNBACH-account terug. We adviseren je om rekening te houden met de langste levertijd.

Ik ben iets vergeten te bestellen, kan dit nog toegevoegd worden aan de al bestaande bestelling?

Het is niet mogelijk om achteraf artikelen aan je bestelling toe te voegen, of de hoeveelheid van je bestelling aan te passen. Als je meer of andere artikelen nodig hebt, kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Dit regel je zelf! Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel annuleren.

Let op: Vaak is annuleren en wijzigen niet meer mogelijk, omdat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken. Gaat er wat mis bij je bestelling? Dan kun je uiteraard altijd even contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier. Ons advies: doe dit zo snel mogelijk! Dan is de kans groter dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Lukt het niet meer om de bestelling aan te passen? Dan is het uiteraard ook mogelijk om je pakket terug te sturen of bij de bezorging te weigeren. Nadat je de bestelling geretourneerd of geweigerd hebt, zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt.

Waarom is mijn bestelling door jullie geannuleerd?

Soms zijn wij helaas genoodzaakt om een bestelling te annuleren. De kans is groot dat dit één van de onderstaande redenen heeft:

  • Er is onvoldoende voorraad in onze magazijnen om de bestelling uit te kunnen voeren.
  • Er is niet binnen 14 dagen betaald in de vestiging, nadat je online voor deze betaalwijze hebt gekozen.
  • Er is een bestelling door een wederverkoper geplaatst.

Voor meer informatie over geannuleerde orders kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 505 11 11 of door het contactformulier in te vullen.

Wat is de minimale bestelwaarde?

We hanteren bij HORNBACH momenteel een minimale bestelwaarde van €25,00 voor Reserveren en Afhalen.

Kan ik mijn winkelwagentje opslaan?

Als je een eigen HORNBACH-account hebt, kun je artikelen super simpel op een persoonlijke verlanglijst in je account opslaan. In onze Onlineshop vind je bij elk artikel onder de bestelknop de optie 'Op de verlanglijst'. Klik daarop en het artikel gaat linea recta naar jouw verlanglijst. Zo kun je op je dooie gemak de perfecte bestelling voor jouw project samenstellen. Ben je er klaar voor om de artikelen op je verlanglijst aan te schaffen? Plaats deze dan vanuit je verlanglijst in je winkelwagen. Kind kan de was doen!

Kan ik artikelen vergelijken?

Jazeker, dat kan. Daar hebben we een speciale functie voor en als je twijfelt, raden we je zeker aan om deze te gebruiken! Hoe het werkt? Bij elk artikel dat je wil vergelijken, kun je de optie ‘Vergelijken’ aanklikken (je vindt deze optie onder de bestelknoppen). Heb je alle artikelen die je met elkaar wil vergelijken (maximaal 10) geselecteerd? Klik dan op ‘Naar het vergelijk’. Je ziet dan alle door jou geselecteerde artikelen naast elkaar verschijnen. En het grote vergelijken kan beginnen! Wil je liever vakkundig advies? Dat kan uiteraard ook. In onze vestigingen staan onze medewerkers je graag te woord en online mag je natuurlijk altijd onze klantenservice inschakelen!

Geldt de vaste-lage-prijzengarantie ook in de Onlineshop?

Maar natuurlijk. Meer daarover kun je lezen in de details over de vaste-lage-prijzengarantie. De vaste-lage-prijzengarantie geldt niet voor artikelen uit de opruiming.

Hoe wordt de vaste-lage-prijzengarantie van een online bestelling uitbetaald?

Dat is simpel: zodra jij een artikel via onze Onlineshop hebt gekocht, heb je 30 dagen de tijd om gebruik te maken van onze prijsgarantie. Vul hiervoor het prijsgarantieformulier in. Blijkt jouw scherpe vondst te kloppen? Dan betalen wij het prijsgarantie-bedrag aan je terug nadat je de factuur van je bestelling hebt ontvangen. Je krijgt dit bedrag terugbetaald via dezelfde betaalwijze waarmee jij je bestelling aan ons betaald hebt (voor meer informatie, zie: ' Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?').

Zijn de artikelen in de Onlineshop duurder dan in de vestiging?

Nee, de prijzen in onze Onlineshop zijn hetzelfde als in de vestiging. We hanteren in de vestigingen én online vaste lage prijzen. Wel zo eerlijk!

Waarom kan ik artikelen uit de Onlineshop niet vinden in mijn HORNBACH-vestiging?

Wij willen jou het allerbeste assortiment bieden! Dat betekent dat we ons online assortiment aan de lopende band uitbreiden. En daardoor hebben we sommige artikelen nog niet in de winkel, terwijl die wel online al te bestellen zijn.

Kan ik cadeaubonnen of kadokaarten online bestellen?

Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Wel kun je een cadeaubon of kadokaart in jouw dichtstbijzijnde HORNBACH-vestiging aanschaffen en inwisselen.

Ik heb een vraag over een artikel. Waar kan ik terecht?

Ons assortiment is ruim, heel ruim, Maar dat weerhoudt ons er niet van om jou zoveel mogelijk informatie over ieder product te verschaffen. Bij elk artikel vind je dan ook productinformatie die sowieso bestaat uit één of meerdere productfoto's, een omschrijving en een opsomming van de belangrijkste eigenschappen met de technische details. Hebben we meer informatie? Dan breiden we de productinformatie uit met handleidingen en filmpjes. Heb jij een vraag die niet in de productinformatie van het door jou gekozen artikel beantwoord wordt? Weet dan dat onze klantenservice je ook graag helpt. En mocht je graag echt persoonlijk advies willen, dan kun je daarvoor altijd terecht bij één van onze medewerkers in de vestiging.

Verkopen jullie aan wederverkopers?

Nee. Wanneer een bestelling door een wederverkoper wordt geplaatst, annuleren we deze bestelling overeenkomstig de Algemene Voorwaarden Professionele Afnemers (artikel 1.2). Uiteraard betalen we het betaalde bedrag netjes binnen 14 dagen terug, op dezelfde manier als dat de wederverkoper ons betaald heeft.

Kan ik reserveonderdelen bestellen?

Ja, dat kan! Neem in dat geval rechtstreeks contact op met je lokale HORNBACH-vestiging. Dan doen onze medewerkers er vervolgens alles aan om het gewenste reserveonderdeel voor je te bestellen. Of neem contact op met onze klantenservice (088 505 11 11). Ook zij helpen je graag verder.

Wat kan ik bij gebrekkige weergave van de pagina's van de Onlineshop doen?

Check eerst even of de instellingen van je scherm of browser wel kloppen:

Scherm:
De HORNBACH Onlineshop is geoptimaliseerd voor een breedte van minstens 1024 pixels. Als jouw scherm of browser op minder pixels afgestemd staat, kan het zijn dat de weergave niet optimaal is. Controleer de resolutie van je scherm dus in je systeeminstellingen en pas deze, indien nodig, aan. Heb je toch nog problemen met de weergave van onze pagina’s. Stuur ons dan vooral even een bericht via het contactformulier of neem telefonisch contact op met de klantenservice! We lossen dit soort problemen uiteraard graag zo snel mogelijk voor je op.

Browser:
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar zo niet; het kan nooit kwaad om de pagina even opnieuw te laden. Geen verbetering? Check dan even of je de nieuwste browserversie op je device hebt. De HORNBACH Onlineshop is namelijk geoptimaliseerd voor alle actuele internetbrowsers. Werkt ook dit niet? Stuur dan even een bericht via het contactformulier of neem telefonisch contact op met de klantenservice! Dan zoeken we samen naar een oplossing!

Wat zijn cookies en waarvoor worden ze gebruikt?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door onze website op jouw computer worden opgeslagen. Ze helpen ons om je bij een volgend bezoek te herkennen en je dus beter en sneller te kunnen helpen. Hier vind je meer informatie over cookies.

Kan ik een bestelling plaatsen in de Onlineshop als ik cookies niet toesta?

Als je geen cookies toestaat, kun je onze website gewoon bezoeken. Maar artikelen toevoegen aan je winkelwagen of uiteindelijk een bestelling plaatsen, is zonder cookies helaas geen optie. Ook de verlang- en vergelijkingslijstjes werken niet wanneer je cookies niet toestaat. Hier vind je meer informatie over cookies.

Wat doet HORNBACH om mijn gegevens te beschermen?

We vinden bescherming van jouw persoonlijke gegevens erg belangrijk! Wil je hier meer over weten? De details over ons beleid op het gebied van bescherming van gegevens vind je in de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid. Bovendien werken wij met 3-D-Secure. Deze procedure staat voor een nieuw, extra veiligheidssysteem van VISA en MasterCard.

Bekijk alle veelgestelde vragen