De HORNBACH e-bon is een elektronische kassabon die je kassabon uit de vestiging vervangt. Met de e-bon heb je dus de mogelijkheid om op ieder moment online het overzicht te houden over je in de vestiging gedane aankopen. Lees hier alles over de e-bon.

Een heleboel!

  • Door de e-bon heb je een overzicht van al je aankopen bij HORNBACH en de bonnen hiervan. Al deze informatie wordt centraal verzameld in je HORNBACH-klantaccount.
  • Je hebt geen last meer van vervaagde kassabonnen.
  • Weg met de papierwinkel! Retourneren, producten ruilen en garantieclaims kunnen ook gedaan worden met de e-bon.
  • Je hebt altijd en overal toegang tot je e-bonnen.

Let op: de e-bon is geen fiscaal erkend document!

Om deel te nemen aan de HORNBACH e-bon heb je een HORNBACH-klantaccount nodig.

Om de e-bonnen te gebruiken, hoef je alleen maar je kassabonnen uit de vestiging in te voeren in je HORNBACH-klantaccount.

Het HORNBACH-klantaccount is natuurlijk gratis.

In de app scan je het barcodenummer en voer je het totaalbedrag van de kassabon in. De HORNBACH-app vind je in de App Store of de Google Play Store.

Je kunt ook inloggen op je HORNBACH-klantaccount en op "Mijn e-bonnen" klikken. Voer daar het 20-cijferige barcodenummer en het totaalbedrag van de kassabon in en bevestig dit door op "E-bon invoeren" te klikken.

Het barcodenummer vind je op de kassabon, direct onder de streepjescode. Het is een getal van 20 cijfers dat altijd begint met "555".

Je e-bon is direct na het invoeren in je HORNBACH-klantaccount beschikbaar. Soms kan er wat vertraging optreden tot de kassabon als e-bon is toegevoegd aan je HORNBACH-klantaccount.

Gooi je kassabon pas weg als de e-bon in je klantaccount wordt weergegeven.

Nee, voor belastingdoeleinden heb je nog steeds de originele kassabon nodig.

Voor altijd. De e-bon blijft permanent opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount.

E-bonnen worden pas verwijderd als ook je HORNBACH-klantaccount verwijderd wordt. Je kunt je klantaccount zelf verwijderen of hij wordt automatisch verwijderd als je twee jaar niet bent ingelogd op je HORNBACH-klantaccount. In het geval van automatische verwijdering ontvang je vooraf een melding per e-mail.

Ja, het is mogelijk om individuele e-bonnen te verwijderen.

Het is mogelijk om een kassabon te koppelen tot 365 dagen na de aankoopdatum.

Ja, kassabonnen kunnen met terugwerkende kracht worden gekoppeld aan het HORNBACH-klantaccount gedurende maximaal 365 dagen. Zelfs als er geen klantaccount bestond op het moment van aankoop.

Je hoeft zelf geen retourbonnen in te voeren. Als je gekochte artikelen retourneert en de kassabon van de oorspronkelijke aankoop is opgeslagen in je HORNBACH-klantaccount, zullen wij de geretourneerde artikelen automatisch voor je toevoegen.

Nee, er kunnen alleen kassabonnen uit Nederlandse HORNBACH-vestigingen worden gekoppeld.

Een kassabon kan ca 20 minuten na aankoop aan het account gekoppeld worden.

Bekijk alle veelgestelde vragen