FAQ

Vragen over de e-bon

Vragen over de e-bon
Wat is de HORNBACH e-bon?

De HORNBACH e-bon is een elektronische kassabon die je kassabon uit de vestiging vervangt. Met de e-bon heb je dus de mogelijkheid om op ieder moment online het overzicht te houden over je in de vestiging gedane aankopen. Lees hier alles over de e-bon.

Welke voordelen heb ik door de HORNBACH e-bon?

Een heleboel!

  • Door de e-bon heb je een overzicht van al je aankopen bij HORNBACH en de bonnen hiervan. Al deze informatie wordt centraal verzameld in je HORNBACH-klantaccount.
  • Je hebt geen last meer van vervaagde kassabonnen.
  • Weg met de papierwinkel! Retourneren, producten ruilen en garantieclaims kunnen ook gedaan worden met de e-bon.
  • Je hebt altijd en overal toegang tot je e-bonnen.

Let op: de e-bon is geen fiscaal erkend document!

Wat zijn de voorwaarden om de HORNBACH e-bon te kunnen gebruiken?

Om deel te nemen aan de HORNBACH e-bon heb je een HORNBACH-klantaccount nodig.

Om de e-bonnen te gebruiken, hoef je alleen maar je kassabonnen uit de vestiging in te voeren in je HORNBACH-klantaccount.

Het HORNBACH-klantaccount is natuurlijk gratis.

Hoe kan ik mijn kassabon in mijn klantaccount invoeren?

In de app scan je het barcodenummer en voer je het totaalbedrag van de kassabon in. De HORNBACH-app vind je in de App Store of de Google Play Store.

Je kunt ook inloggen op je HORNBACH-klantaccount en op "Alle aankopen" klikken. Kies voor 'E-bon registreren' en voer daar het 20-cijferige barcodenummer en het totaalbedrag van de kassabon in. Bevestig dit door op "E-bon registreren" te klikken.

Waar vind ik het barcodenummer?

Het barcodenummer vind je op de kassabon, direct boven de streepjescode. Het is een getal van 20 cijfers dat altijd begint met "555".

Wanneer verschijnt mijn e-bon in het klantaccount?

Je e-bon is direct na het invoeren in je HORNBACH-klantaccount beschikbaar. Soms kan er wat vertraging optreden tot de kassabon als e-bon is toegevoegd aan je HORNBACH-klantaccount.

Gooi je kassabon pas weg als de e-bon in je klantaccount wordt weergegeven.

Is een e-bon een fiscaal erkend document?

Nee, voor belastingdoeleinden heb je nog steeds de originele kassabon nodig.

Hoe lang blijft mijn e-bon opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount?

Voor altijd. De e-bon blijft permanent opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount.

E-bonnen worden pas verwijderd als ook je HORNBACH-klantaccount verwijderd wordt. Je kunt je klantaccount zelf verwijderen of hij wordt automatisch verwijderd als je geruime tijd niet bent ingelogd op je HORNBACH-klantaccount. In het geval van automatische verwijdering ontvang je vooraf een melding per e-mail waarmee je nog kunt voorkomen dat je HORNBACH-klantaccount wordt verwijderd.

Kan ik één of meerdere e-bonnen verwijderen uit mijn HORNBACH-klantaccount?

Ja, het is mogelijk om individuele e-bonnen te verwijderen.

Hoe lang kan ik met terugwerkende kracht mijn kassabon koppelen aan mijn HORNBACH-klantaccount?

Het is mogelijk om een kassabon te koppelen tot 365 dagen na de aankoopdatum.

Kunnen er ook kassabonnen worden gekoppeld aan het klantaccount, waarvan de datum voor de aanmaak van mijn klantaccount ligt?

Ja, kassabonnen kunnen met terugwerkende kracht worden gekoppeld aan het HORNBACH-klantaccount gedurende maximaal 365 dagen. Zelfs als er geen klantaccount bestond op het moment van aankoop.

Kan ik mijn retourbon koppelen aan mijn klantaccount?

Je hoeft zelf geen retourbonnen in te voeren. Als je gekochte artikelen retourneert en de kassabon van de oorspronkelijke aankoop is opgeslagen in je HORNBACH-klantaccount, zullen wij de geretourneerde artikelen automatisch voor je toevoegen.

Kunnen er ook kassabonnen uit andere HORNBACH landen gekoppeld worden?

Nee, er kunnen alleen kassabonnen uit Nederlandse HORNBACH-vestigingen worden gekoppeld.

Kan ik direct na mijn aankoop in de winkel de kassabon koppelen?

Een kassabon kan ca 20 minuten na aankoop aan het account gekoppeld worden.

Bekijk alle veelgestelde vragen