0 Verlanglijst 0 Winkelwagen
HORNBACH Breda Openingstijden
Konijnenberg 33
4825 BC Breda

service-breda@hornbach.com
+31 76 578 9000
ma - vr: 07:00 - 21:00 Uur
za: 08:00 - 18:00 Uur
zo: 10:00 - 17:00 Uur
29-03-2024 07:00 - 19:00 Uur
31-03-2024 gesloten
01-04-2024 10:00 - 17:00 Uur
e hebt deze informatie op 19-03-24 om 11:14 uur uitgeprint. Let op dat prijzen op de wereldmarkt en reacties op korte termijn de prijzen op ieder moment veranderen en deze daardoor kunnen afwijken van die op je print. Dank u voor uw begrip.
Advies

SMART HOME by hornbach

SMART HOME by hornbach

Bedien al je slimme apparaten met één app. Houd je huis overal in de gaten en kies voor betrouwbare, bewezen merken die uitvoerig getest zijn. Ga voor zekerheid en gemak met SMART HOME by hornbach!

Dat is waar SMART HOME by hornbach voor staat

Eén huis, één app, veel verschillende bedieningsmogelijkheden. Alles georganiseerd met slechts een paar klikken. Wonen is nog nooit zo slim geweest. Bedien al je slimme apparaten met één app!

Op vakantie de beveiligingscamera in huis bekijken? De verwarming alvast aan als je van werk vertrekt? Of tegelijkertijd de lichten dimmen, je raamsensoren activeren en de robotstofzuiger aanzetten? Alles kan met SMART HOME by hornbach! Kies voor betrouwbare producten van bekende merken, en houd alles bij elkaar in één app. Waar je ook bent! Zo houd je jouw huis overal en altijd in de gaten.

Producten & systemen voor huis en tuin

Veiligheid, comfort, energie en zorg: Bepaal zelf welke slimme apparaten je wilt kopen om je leven makkelijker, comfortabeler en veiliger te maken.

 Hornbach
+
123456789101112

Productassortiment van SMART HOME by hornbach

De gateway is het nieuwe kloppende hart van jouw huis.

De gateway zorgt ervoor dat alle slimme apparaten in jouw huis met elkaar kunnen communiceren. Hij stuurt belangrijke meldingen direct door naar jouw smartphone of tablet. Of je nu op zolder bent, of in de supermarkt staat terwijl er niemand thuis is. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding.

Betrouwbaarheid staat bij ons voorop. Wij testen elk product uitvoerig, zodat je zeker weet dat jouw slimme apparaat probleemloos werkt. Alle producten die compatibel zijn, dragen daarom het SMART HOME by hornbach label. Deze vind je bij de producten in onze Onlineshop, en in jouw dichtstbijzijnde vestiging.

WIl je jouw smart home in de toekomst kunnen uitbreiden? Dat kan! Wij blijven nieuwe producten testen en ons assortiment uitbreiden. Net zo lang totdat jij jouw perfecte set-up hebt gevonden! Dát is de service van HORNBACH.

Met het label zie je direct welke producten geschikt zijn.

SMART HOME by hornbach

Welke producten zijn compatibel?

Hier vind je een volledige lijst van producten die compatibel zijn met SMART HOME by hornbach. Inbegrepen zijn apparaten, versienummers, repeaterfuncties en zendprotocollen. Deze lijst wordt geactualiseerd wanneer nodig. Houd daarnaast ook het assortiment in de Onlineshop in de gaten!

IJzersterke, betrouwbare merken

HORNBACH heeft niet zomaar een paar producten voor jou beschikbaar. Wij hebben een ijzersterke samenwerking met bekende en betrouwbare merken als Philips Hue, Amazon Alexa, Google Assistant, KlikAanKlikUit, en nog veel meer.

En het mooiste? Wij blijven voortdurend fantastische producten testen, en nieuwe merken aan ons assortiment toevoegen. Wij zijn er heilig van overtuigd: hoe meer mogelijkheden voor jouw smart home, hoe beter. Dat merk je nu, én in de toekomst! Bekijk hieronder enkele van onze aangesloten merken:

SMART HOME by hornbach merken

Eén systeem, veel voordelen

Eén app voor alle apparaten

Nooit meer gedoe met meerdere apps. Met de SMART HOME by hornbach app voor Android en iOS bedien je al je apparaten op dezelfde plek!

Eenvoudig bedienen, voor iedereen

Zelfs als je weinig verstand hebt van slimme apparaten, kan je aan de slag. De handleidingen in de app helpen je om jouw apparaat eenvoudig te installeren en gebruiken.

Label voor alle geschikte apparaten

Alle producten met het SMART HOME by hornbach label werken probleemloos met jouw gateway. Wij hebben ze allemaal voor je getest! Betrouwbaarheid en een soepele installatie staan voorop.

Al je gegevens zijn én blijven veilig

Alle informatie die tussen jouw apparaten en de gateway verloopt, is volledig versleuteld. Wij gebruiken dezelfde veiligheidsstandaard die ook wordt gebruikt door grote banken. De informatie wordt opgeslagen in een goed beveligd Europees datacentrum. Daarnaast blijven we uitvoerige controles uitvoeren op de producten en systemen - zowel intern als extern.

Geen maandelijkse kosten

Er geldt geen abonnement, of andere maandelijkse kosten. Dat noemen wij 100% kostentransparantie. Je koopt je producten één keer, en gebruikt ze voor áltijd.

Altijd en automatisch gratis updates

Jouw systeem ontvangt automatisch de nieuwste functie- en beveiligingsupdates. Ons team van ontwikkelaars is gedreven, en blijft dat ook. Het enige dat je hoeft te doen, is ervan te profiteren!

Veilig en toekomstbestendig

Smart home is populair, en dat weten we. Ook nu zijn we volop bezig om nóg meer apparaten te laten werken met SMART HOME by hornbach. Daarnaast beslis je zelf wanneer je jouw huis wilt uitbreiden met nieuwe producten. Zo bouwen we samen aan jouw perfecte smart home! Ook de gateway kan in de toekomst worden uitgebreid via de USB-aansluiting, en is bovendien beveliigd door de geïntegreerde radionormen.

Advies en hulp van HORNBACH-vakmensen

Onze vakmensen kunnen je altijd helpen. Telefonisch, via het online contactformulier, of gewoon in jouw vestiging. Onze smart home specialisten zijn getraind om jou te helpen en advies te geven. Kom je ergens niet uit? Neem dan contact op. De kosten? Helemaal niets! Dat is de service van HORNBACH.

Handleiding: aan de slag!

In dit hoofdstuk vind je alle informatie om aan de slag te gaan. Staat er informatie niet tussen? Lees dan de Veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Waar is de gateway verkrijgbaar?

Om te beginnen met SMART HOME by hornbach heb je de gateway nodig. Deze is te koop in onze Onlineshop, en in jouw dichtstbijzijnde HORNBACH-vestiging. Je kan een losse gateway kopen, of kiezen voor de handige starterkit met gateway en enkele apparaten inbegrepen.

Systeemvereisten - wat heb ik nodig?

Om aan de slag te kunnen gaan, moet je beschikken over het volgende:

  • SMART HOME by hornbach gateway (zie kopje hierboven)
  • Internetverbinding
  • 1 vrije LAN-poort op je internetrouter
  • Minimale versie besturingssysteem smartphone:
    • Android versie 6.0
    • Apple iOS versie 10.0

Stap 1: Maak een HORNBACH-account aan

  1. Maak een klantaccount aan op de website van HORNBACH. Heb je deze al? Log dan in met jouw gegevens.
  2. Ga naar de Mijn Smart Home registratiepagina op de website. Deze vind je in Mijn Account.
  3. Bevestig je registratie door akkoord te gaan met , en klik op Bevestigen.
  4. Volg de stappen in de e-mail die je daarna ontvangt.

SMART HOME by hornbach Handleiding Stap 1

Stap 2: Activeer de gateway

  1. Installeer de SMART HOME by hornbach app op je smartphone of tablet.
    Deze is verkrijgbaar in de Google Play Store (Android) en Apple App Store (iOS).
    Je kunt onderstaande stappen eventueel ook uitvoeren op een pc, door naar www.smarthomebyhornbach.com te gaan.
  2. Open de app, en log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  3. Klik op de button Huis aanmaken.
  4. Klik op Gateway en voer de ID CODE in. Deze vind je op de sticker in je Quick Start Guide, en op de onderkant van je gateway.
  5. Klik op Activeren.

SMART HOME by hornbach Handleiding

Stap 3: Apparaten toevoegen

  1. Open de SMART HOME by hornbach app op je smartphone, of op je pc via https://www.smarthomebyhornbach.com/.
  2. Klik op de + in de rechterbovenhoek.
  3. Klik op Apparaat, en kies vervolgens het apparaat dat je wilt toevoegen.
  4. Volg de instructies om jouw apparaat toe te voegen.

SMART HOME by hornbach Handleiding

Laatste update-nieuws

Wil je op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen in onze Smart Home-oplossingen? Neem een kijkje in ons nieuws en ontdek boeiende nieuwe partnerschappen, apparaten die werken met SMART HOME by hornbach, en spannende nieuwe functies in de applicatie waar je naar uit kunt kijken.

Veelgestelde vragen over SMART HOME by hornbach

Heb je veel vragen over SMART HOME by hornbach en wil je graag antwoorden? Geen zorgen, je bent niet de enige die nieuw is op dit terrein. Gelukkig hebben we bij HORNBACH de meest gestelde vragen en antwoorden over Smart Home voor je samengevat.

SMART HOME by hornbach is zo eenvoudig in te stellen! Probeer het.

Vragen over installeren

Wat zijn de systeemvereisten?

Om aan de slag te kunnen gaan, moet je beschikken over het volgende:

  • SMART HOME by hornbach gateway
  • Internetverbinding
  • 1 vrije LAN-poort op je internetrouter
  • Minimale versie besturingssysteem smartphone:
    • Android versie 6.0
    • Apple iOS versie 10.0
Wij raden daarnaast aan om altijd je internetbrowser te updaten, zodat je te allen tijde de meest recente versie gebruikt.

Hoe installeer ik SMART HOME by hornbach?

In het hoofdstuk " Handleiding: aan de slag!" op deze pagina vind je instructies.

Daarnaast bevat de verpakking van jouw Gateway een handleiding om eenvoudig aan de slag te gaan. Ook zonder voorkennis is het mogelijk om jouw Smart Home systeem werkend te maken.

Alle producten die het SMART HOME by hornbach label dragen, en dus compatibel zijn met het systeem, kan je eenvoudig toevoegen via de app. De stap voor stap-instructies vind je in de Quick Start guide wanneer je het product toevoegt.

Als je vragen hebt over installatie, kan je altijd en gratis contact opnemen met onze Smart Home klantenservice.

Hoe lang duurt het installeren?

Het installeren van de gateway duurt ongeveer 15 minuten. De gateway moet je met een kabel verbinden aan jouw internetrouter, en de stekker in het stopcontact steken. Daarna moet je de gateway activeren. Hoe je dat doet, lees je in het hoofdstuk "Handleiding: aan de slag!' op deze pagina.

Na het activeren kan je beginnen met het toevoegen van jouw apparaten. Alle Smart Home producten zijn eenvoudig te installeren.

Is SMART HOME by hornbach geschikt voor huurwoningen?

Absoluut! SMART HOME by hornbach is ideaal voor gebruik in huurwoningen. Voor veruit de meeste apparaten hoef je namelijk niet te boren of schroeven. Ook heb je voor de apparaten geen kabels nodig, omdat ze draadloos met elkaar communiceren.

Wanneer jij of een huurder gaat verhuizen, kunnen de apparaten ook eenvoudig worden verwijderd zonder een spoor na te laten. In de nieuwe woning kunnen zij weer snel worden geïnstalleerd.

Waar kan ik SMART HOME by hornbach vinden?

Vragen over de gateway

De gateway is de centrale besturingseenheid van SMART HOME by hornbach.

Wat is een gateway?

Een gateway is het centrale 'hart' van jouw Smart Home systeem. Dit kleine kastje wordt ook wel een hub genoemd, en lijkt op het internetmodem die je ook wel in de meterkast vindt. Alle communicatie van de aangesloten apparaten in jouw huis verloopt via de gateway. De gateway verbindt dus jouw smartphone en tablet met de slimme apparaten in jouw huis. De gateway heb je nodig om de apparaten te kunnen bedienen, en nieuwe producten te kunnen koppelen.

Welke apparaten werken met de gateway?

Alle producten met het SMART HOME by hornbach label werken met de gateway. Dit label vind je op de producten in de Onlineshop, en in de schappen van elke HORNBACH-vestiging.

Apparaten zonder dit label die gebruik maken van één van onderstaande communicatiestandaarden kunnen ook gekoppeld worden*:

  • Z-Wave
  • ZigBee
  • WiFi

*Wij kunnen de functionaliteit van apparaten zonder het officiële label echter niet garanderen of ondersteunen.

Wat is het bereik van de gateway?

De maximale afstand tussen de gateway en een Z-Wave apparaat is 100 meter buitenshuis. Deze theoretische afstand wordt echter verminderd door muren en andere voorwerpen in je huis.

Voor een betrouwbare aansluiting in gebouwen geldt een normale afstand van 10 meter. Dit bereik kan echter worden uitgebreid tot ca. 40 meter, door gebruik te maken van apparaten met de Z-WaveRepeater functie. Hoe meer apparaten met repeaterfunctie je thuis hebt, hoe sterker je Z-Wave-radionetwerk zal zijn.

Hoeveel apparaten kan ik aansluiten op één gateway?

Je kan maximaal 232 Z-Wave-apparaten aansluiten op één gateway.

Naast de 232 apparaten kan je bijvoorbeeld ook een Philips Hue Bridge op de gateway aansluiten. De apparaten die vervolgens op Philips Hue zijn aangesloten, behoren niet tot de 232 apparaten. In dat geval zijn maximaal 232 + 50 Philips Hue-apparaten mogelijk.

Kan ik meerdere gateways toevoegen aan een gebruikersaccount?

Absoluut! Je kan meerdere gateways beheren met één gebruikersaccount vanuit je SMART HOME by hornbach omgeving.

Kunnen meerdere personen tegelijkertijd een gateway bedienen?

Ja, je kunt gewoon je gezinsleden of huisgenoten aan je gateway toevoegen. Jij bent echter de enige die de instellingen van de gateway kan wijzigen, apparaten toe kan voegen, en andere gebruikers kan uitnodigen.

Vragen over het gebruik

Het is mogelijk om alle apparaten te bedienen via de gratis app voor iOS en Android of je pc.

Hoe bedien ik SMART HOME by hornbach?

SMART HOME by hornbach bedien je eenvoudig via de gelijknamige app op je smartphone of tablet. Deze vind je in de Google Play Store, of de Apple App Store. Wil je via een internetbrowser inloggen? Ga dan naar https://www.smarthomebyhornbach.com/.

Ook kan je Alexa Skills en Google Assistant gebruiken om spraakopdrachten te geven aan SMART HOME by hornbach.

Daarnaast werken diverse afstandsbedieningen zoals de Fibaro KeyFob en de Fibaro Buttons met SMART HOME by hornbach om apparaten te bedienen.

Wat zijn scenario’s?

Een scenario is een verzameling van regels, die je zelf kan samenstellen. Wanneer je één van de scenario's activeert, kan je meerdere handelingen in één keer automatisch laten uitvoeren.

Neem bijvoorbeeld het scenario Vakantie. De handelingen " camera's activeren", " raam- en deurdetectie activeren" en " lichten 's avonds aan" kan je met dit scenario in één keer activeren. Dat zorgt voor een hoop gemak, en bespaart je veel tijd!

Er zijn in totaal vier verschillende scenario’s:

  • Thuis
  • Slapen
  • Buiten
  • Vakantie
Voor elk van de scenario's kan je zelf de juiste regels instellen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Log uit via de SMART HOME by hornbach app, en klik op Wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe lang worden de gegevens in de geschiedenis weergegeven?

In het gedeelte Geschiedenis van de SMART HOME by hornbach app kan je data en gebeurtenissen tot 7 dagen geleden bekijken.

Wat gebeurt er in geval van een internetstoring?

In het geval van een internetstoring kan SMART HOME by hornbach niet op afstand worden bediend. Je ingestelde regels blijven wel gewoon bestaan.

Problemen met inloggen in Safari browser (Apple)?

MacBook

  • Ga naar de Voorkeuren in je Safari browser. (Linksbovenin klik je op het drikgedrukte woord Safari).
  • Ga naar het tabblad Privacy.
  • Zorg dat het hokje "Voorkom volgen door gekoppelde sites" uitgevinkt is.
  • Start Safari opnieuw op. Je zou nu moeten kunnen inloggen.

iPhone / iPad

  • Ga naar de Instellingen van je apparaat.
  • Ga vervolgens naar de instellingen van Safari.
  • Zorg dat het hokje "Voorkom volgen door gekoppelde sites" uitgevinkt is.
  • Start Safari opnieuw op. Je zou nu moeten kunnen inloggen.

Vragen over veiligheid en gegevensbescherming

Bij SMART HOME by hornbach staat veiligheid voorop. Om maximale veiligheid te garanderen, voeren we interne tests uit en werken we ook samen met onafhankelijke instituten zoals de VDE (Vereniging voor Elektrische, Elektronische & Informatietechnologieën).

Hoe werkt de gegevensoverdracht? Is het veilig?

Alle informatie die de apparaten en de gateway met elkaar delen is volledig versleuteld. Wij gebruiken dezelfde robuuste veiligheidsmaatregelen die ook worden gebruikt bij online bankieren (AES-128 encryptie en S2 Security). Data wordt opgeslagen in een beveligd datacentrum in Europa. Daarnaast zorgen we voor maximale veiligheid door uitvoerige controles te laten uitvoeren op onze systemen, zowel intern als extern.

Hoe worden mijn gegevens opgeslagen?

Wij bewaren de gegevens van je apparaten gedurende ca. 7 dagen, zodat je zelf de geschiedenis kunt terugzien in jouw SMART HOME by hornbach omgeving. De gegevens van je apparaten worden niet aan derden doorgegeven en worden onmiddellijk verwijderd als je je gebruikersaccount verwijdert.

Wie heeft toegang tot mijn gegevens?

Als eigenaar van het gebruikersaccount heb jij toegang tot apparaatgegevens. Ook de door jouw uitgenodigde andere gebruikers kunnen deze inzien.

Voor ondersteunende diensten door HORNBACH heeft jouw supportmedewerker toegang tot bepaalde apparaatinformatie op de gateway.

Hoe verwijder ik mijn gegevens?

Je gegevens verwijderen kan enkel door je gebruikersaccount te verwijderen. Dit kan in het gedeelte Mijn Smart Home van "Mijn Account", op de HORNBACH website.

Let op: Al je persoonlijke gegevens worden onmiddellijk verwijderd en kunnen daarna niet meer worden hersteld.

Vragen over garantie, demontage en retourzending

Wij beantwoorden hier al je vragen over de onderwerpen garantie, demontage en retournering.

Wat moet ik doen als een product defect is?

Heb je het product online gekocht?

Als een online gekocht artikel defect is of transportschade vertoont, kan je hierover bij ons een klacht indienen via 088 505 11 11 of het online contactformulier. Bij het invullen van het contactformulier hebben we de volgende informatie van je nodig:

  • een korte beschrijving van de schade
  • scherpe foto's die duidelijk de schade laten zien (max. 4 MB)
  • alle beschadigde artikelen moeten op minstens één foto samen worden getoond.

Ons telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 07:00-21:00 uur en op zaterdag van 08:00-18:00 uur.

Heb je het product in de vestiging gekocht?

Neem het defecte product mee naar jouw dichtstbijzijnste vestiging, en geef aan wat er defect is aan het product. We controleren of wij het product voor je kunnen repareren. Als reparatie niet mogelijk is, krijg je je geld terug en kan je een nieuw exemplaar kopen.

Hoe lang heb ik garantie op apparaten?

Er geldt een wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Hoe verwijder ik mijn Smart Home account?

Dit kan in het gedeelte Mijn Smart Home van "Mijn Account", op de HORNBACH website.

Let op: Al je persoonlijke gegevens worden onmiddellijk verwijderd en kunnen daarna niet meer worden hersteld.

Hoe kan ik defecte Smart Home producten recyclen?

Als je een symbool met een doorgestreepte vuilnisbak ziet op een product, betreft het een AEEA product (Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur). Deze apparatuur kan gevaarlijke en milieuverontreinigende stoffen bevatten, en moet je daarom naar een inzamelpunt brengen voor de recycling van elektrische en elektronische apparaten.

AEEA-producten mogen niet bij het normale afval, of in normale kliko's. Door dit afval naar een inzamelpunt te brengen, draag je bij aan bescherming van het milieu. Voor meer informatie over afvalscheiding kan je contact opnemen met je gemeente.

Kinderen mogen in geen geval met plastic zakken of verpakkingsmateriaal spelen, aangezien er een risico op letsel of verstikking bestaat. Dit materiaal moet je veilig bewaren, en op een milieuvriendelijke manier recyclen.

Heb je vragen, of hulp nodig? Onze smart home specialisten staan voor je klaar! Zowel online, als in jouw dichtstbijzijnde vestiging. Het kost helemaal niets. Dát is de service van HORNBACH.

Kijk ook in de Veelgestelde vragen of je daar het antwoord op jouw vraag kan vinden.

Online contactformulier

Vul het online contactformulier in, en laat je helpen.

Telefonisch contact

Bel onze smart home specialisten op 088 505 11 11.

Voorwaarden en privacybeleid

Download SMART HOME by hornbach voorwaarden en privacybeleid (PDF, 220 KB)

Projecten die ook interessant kunnen zijn

naar boven