FAQ

Vragen over betaling & rekening

Leestijd 6 min.
Vragen over betaling & rekening
Hoe kan ik betalen?

In onze Onlineshop kun je betalen met iDEAL, PayPal, Riverty, Creditcard (MasterCard of Visa) of je kiest ervoor om je online bestelling binnen 14 dagen in de vestiging te betalen. In onze vestigingen kun je contant, met pin, Creditcard (MasterCard of Visa), HORNBACH ProfiCard, HORNBACH KadoKaart, VVV Cadeaukaart, Huis & Tuin cadeaukaart, DE cadeaukaart en de Klus Cadeaukaart betalen. Alle betaalmethoden zijn gratis, we rekenen geen betaalkosten.
We accepteren geen andere betaalmethoden zoals betaling na ontvangst van producten, op afbetaling, betalingen aan de deur of middels acceptgiro.

Hoe kan ik met iDEAL betalen?

Met iDEAL kun je gemakkelijk en veilig de betaling afronden binnen je eigen vertrouwde bankomgeving. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven.

iDeal . HORNBACH
Hoe kan ik met een Creditcard betalen?

Bij het betalen met een Creditcard moet je het kaartnummer, de geldigheid en de driecijferige verificatiecode invullen. Een extra bevestigingsvraag (3-D Secure) zorgt voor nog meer veiligheid bij het betalen met VISA en Mastercard. De betaling via jouw Creditcard wordt eerst gereserveerd en pas definitief belast na uitlevering en facturering van je gehele bestelling.

Bezahlarten mastercard visa
Hoe kan ik met Riverty betalen?

Onze partner voor achteraf betalen is Riverty (voorheen AfterPay). Na ontvangst van je gehele bestelling, ontvang je van HORNBACH een e-mail met de HORNBACH rekening. Uiterlijk een paar dagen later ontvang je van Riverty het betaaloverzicht via e-mail en/of in de Riverty-app. De betaling dient ten allen tijde aan Riverty te geschieden op de door hun vermelde bankrekening.

Meer weten? Klik hier.

Voor vragen over je betaling, helpt de klantenservice van Riverty je graag verder.

Hoe kan ik met PayPal betalen?

PayPal is een online betaalservice, waarmee je in webshops veilig, makkelijk en snel kan betalen - en dat gratis. PayPal is veilig, omdat je bank- en Creditcardgegevens alleen bij PayPal opgeslagen zijn en niet bij iedere online aankoop opnieuw via het internet verstuurd worden. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven.

Ben je nog geen PayPal-klant, dan kun je je aanmelden op www.paypal.nl/aanmelden

Bezahlarten paypal
Wat is een Express Betaling?

Zodra je een Mijn Account hebt aangemaakt, heb je de mogelijkheid om tijdens het afrekenen met een Creditcard je ingevoerde creditcardgegevens versleuteld op te slaan, zodat je deze bij een volgende aankoop automatisch kunt gebruiken. Klik hiervoor de optie Express Betaling aan.

Waarom zou ik voor Express Betaling kiezen?

Het is gemak. Zo simpel is het. Bij een volgende bestelling hoef je je creditcardgegevens niet opnieuw in te voeren.

Hoe deactiveer ik de Express Betaling?

Je kunt de Express Betaling in je Mijn Account onder Mijn gegevens deactiveren, door op de prullenbak bij Express Betaling te klikken. Je kan maximaal één Creditcard koppelen aan je klantaccount. Wil je van Creditcard wisselen? Deactiveer dan eerst je bestaande Creditcard en activeer daarna bij een nieuwe bestelling je nieuwe Creditcard voor Express Betalingen.

Wanneer wordt het aankoopbedrag afgeschreven?

Bij Creditcard aankopen wordt het bedrag eerst gereserveerd. Dit betekent dat een deel van je krediet tijdelijk geblokkeerd is. Op het moment van leveren en facturering wordt het bedrag op de Creditcard definitief belast. Bij alle andere betaalwijzen wordt het bedrag meteen afgeschreven.

Hoe kan ik in de vestiging betalen?

Na de online bestelling, ga je binnen 14 dagen met het (uitgeprinte) besteloverzicht (of toon je opdrachtnummer met het te betalen bedrag) naar de kassa van de HORNBACH-vestiging. Daar kun je betalen met het betaalmiddel van je keuze (contant, met pin, Creditcard (MasterCard of Visa), HORNBACH ProfiCard, HORNBACH KadoKaart, VVV Cadeaukaart en de Kluscadeau kaart). De verzending gebeurt pas na het verwerken van de betaling (reken op 1 dag extra levertijd).

Wat is de HORNBACH Kadokaart?

De HORNBACH Kadokaart is alleen verkrijgbaar en inwisselbaar in onze vestigingen. De Kadokaart is eenmalig tot € 1000,- oplaadbaar en kan per aankoop als betaalmiddel gebruikt worden. Restbedragen blijven op de kaart als tegoed staan. Aangezien de kaart niet heroplaadbaar is, ontvang je bij een retour het retourbedrag op een nieuwe HORNBACH Kadokaart.

Kan ik online ook met de HORNBACH Kadokaart betalen?

Nee, op dit moment is dat nog niet mogelijk.

Kan ik online ook met de HORNBACH ProfiCard betalen?

Nee, op dit moment is dat nog niet mogelijk. Er wordt hard aan gewerkt om dit mogelijk te maken!

Wanneer kan ik mijn rekening verwachten?

We versturen je rekening per e-mail nadat de complete bestelling is uitgeleverd.

Waar kan ik mijn rekening vinden?

Je kunt de rekening van je online aankopen terugvinden in je Mijn Account onder Alle aankopen en wordt automatisch per e-mail naar je verstuurd.

Kan ik mijn rekening nogmaals toegestuurd krijgen?

Ja hoor, dat is geen probleem. Als je je rekening niet terug kunt vinden in je Mijn Account of in je postvak, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088 -505 11 11 of mail naar onlineshop@hornbach.nl. We sturen je de rekening graag nogmaals toe via e-mail.

Hoe word ik terugbetaald?

Je krijgt je geld op precies dezelfde manier terug als je hebt betaald: dat betekent een terugboeking als je gebruikmaakt van het herroepingsrecht binnen 14 dagen na jouw ontbindingsmededeling op je bank-, Creditcard- of PayPal-rekening. Heb je je online bestelling in de vestiging betaald, dan ontvang je je terugbetaling op het door jou doorgegeven IBAN nummer. Tip: Verzeker je ervan dat jouw IBAN nummer bekend is bij onze Klantenservice, zodat er geen vertraging ontstaat in de terugbetaling.

Geldt de vaste-lage-prijzengarantie ook in de Onlineshop?

Kortweg: ja! Meer daarover kun je lezen in de details over de vaste-lage-prijzengarantie. De vaste-lage-prijzengarantie geldt niet voor artikelen uit de opruiming.

Hoe krijg ik bij een vaste-lage-prijzengarantie mijn geld terug?

Heel eenvoudig: zodra je gehele bestelling is uitgeleverd en er een rekening is aangemaakt, geven wij de prijsgarantie. Vul binnen 30 dagen na je bestelling ons prijsgarantieformulier in. Als alles klopt, krijg je het prijsgarantie-bedrag binnen 14 dagen terug. Op precies dezelfde manier als waarop je betaald hebt (zie ‘Hoe word ik terugbetaald?').

Bekijk alle veelgestelde vragen