Garantie van Rotheigner
Ontdek onze garantievoorwaarden van het merk Rotheigner! Hoe lang is de garantieperiode? Wat valt er onder de garantie? Wij helpen jou verder!
Dit artikel van het merk Rotheigner werd geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en is onderworpen aan een permanente kwaliteitscontrole. HORNBACH Bouwmarkt (Nederland) BV, Grootslag 1-5, 3991 RA Houten (hierna garantieverlener) garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden de kwaliteit van de Rotheigner radiatoren. Hier kun je de garantievoorwaarden voor Rotheigner (PDF, 103 KB) downloaden en uitprinten.
1. Garantieperiode
De garantieperiode bedraagt 10 jaar op dichtheid en corrosiebestendigheid.
De betreffende garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele factuur.
2. Omvang van de garantie
De kwaliteitsgarantie geldt uitsluitend voor fabricage- of materiaalfouten van de watervoerende radiatoren op het moment van levering. De garantie geldt alleen in het land waarin het artikel is gekocht.
De garantie geldt niet voor gebreken die aan
- een verkeerde montage of aansluiting,
- ondeskundig gebruik,
- onjuist of ontoereikend onderhoud en/of een onjuiste of ontoereikende reiniging,
- een gewelddadige gebeurtenis of opzettelijke beschadiging,
- het gebruik van niet originele reserveonderdelen of
- invloeden door het gebruik van niet toegestane chemische materialen te wijten zijn.
Fouten of defecten aan elektrische componenten (bijvoorbeeld sensortechniek) en schade aan slijtage onderhevige onderdelen (bijvoorbeeld afdichtingen) vallen niet onder de garantie, in zoverre deze schade te wijten is aan slijtage door gebruik of natuurlijke slijtage. De garantie dekt geen nevenschade of gevolgschade of mogelijke montage- en demontagekosten in garantiegevallen. De garantie geldt alleen in het land waarin het artikel is gekocht.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval dan repareert de garantieverlener het artikel op zijn kosten of vervangt deze op zijn kosten. Als het artikel op het moment van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garan- tieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel of delen daarvan worden het eigendom van de garantieverlener.
De onder de kwaliteitsgarantie vallende diensten verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie. Als na de controle blijkt dat de garantieclaim ongegrond is, heeft de garantieverlener het recht om de eiser de gemaakte kosten in rekening te brengen.
4. Gebruikmaking van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde HORNBACH-bouwmarkt. Deze vind je op www.hornbach.nl.
Of neem via het volgende e-mailadres contact op met de garantieverlener om afspraken te maken over het retourneren of ophalen van het defecte artikel: service@hornbach.nl. Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de garantie op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur resp. de e-bon uit het klantaccount.
5. Wettelijke rechten
De rechten m.b.t. deze garantie bestaan naast de wettelijke rechten bij gebreken uit garantie en productaansprakelijkheid waar u kosteloos aanspraak op kunt maken. De wettelijke rechten worden niet beperkt door de garantie.