Soluna garanties

Artikelen van het merk Soluna voor binnen en buiten worden geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en zijn onderworpen aan een permanente kwaliteitscontrole. HORNBACH-Baumarkt-AG, Hornbachstraße 11, 76879 Bornheim/Duitsland, (hierna garantieverlener), garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden de kwaliteit van de Soluna-artikelen.
Binnenshuis
1. Garantieperiode
De garantieperiode voor zonweringsartikelen voor binnenshuis van het merk Soluna bedraagt 8 jaar. De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele rekening.
2. Omvang van de garantie
De garantie geldt uitsluitend voor de levensduur van de mechanische elementen voor het openen, sluiten en keren en voor fabricage- of materiaalfouten evenals het doorroesten van de deksel en de vuurschaal. De garantie geldt uitsluitend bij privégebruik van het artikel.
De garantie geldt niet voor gebreken door
- onjuiste montage;
- ondeskundig gebruik;
- onjuiste of ontoereikende reiniging;
- of die aan een gewelddadige gebeurtenis of opzettelijke beschadiging te wijten zijn.
Verder valt schade aan slijtagedelen als gevolg van normale slijtage niet onder de garantie. De garantie dekt ook geen incidentele of gevolgschade of mogelijke montage- en demontagekosten in garantiegevallen.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval, dan repareert of vervangt de garantieverlener het artikel op zijn kosten. Als het artikel op het tijdstip van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel of de vervangen delen worden het eigendom van de garantieverlener.
De onder de garantie vallende diensten (reparatie of vervanging) verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie.
4. Gebruikmaking van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met jouw dichtstbijzijnde HORNBACH vestiging. Deze vind je hier.
Of neem contact op met de garantieverlener via het e-mailadres onlineshop@hornbach.nl.
Er kan alleen van de garantie gebruikgemaakt worden op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur.
5. Wettelijke rechten
Je wettelijke rechten met betrekking tot de kwaliteitsgarantie en de productaansprakelijkheid worden niet beperkt door de garantie.
Buitenshuis
1. Garantieperiode
De garantieperiode bedraagt 5 jaar. De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele rekening.
2. Omvang van de garantie
De garantie op het product van het merk Soluna (voor buiten) geldt uitsluitend voor fabricage- of materiaalfouten en voor werking tijdens beoogd gebruik bij op maat gemaakte en speciale artikelen.
De garantie geldt niet voor gebreken door
- een verkeerde montage of aansluiting;
- ondeskundig gebruik;
- onjuist of ontoereikend onderhoud en/of onjuiste of ontoereikende reiniging;
- een gewelddadige gebeurtenis;
- het gebruik van niet originele reserveonderdelen;
- een niet voorziene chemische, elektrische of elektronische invloed;
- veranderingen aan het artikel door weersinvloeden en invloed van direct zonlicht;
- of die aan commercieel gebruik of verhuur van het artikel te wijten zijn.
Verder valt schade aan slijtagedelen als gevolg van normale slijtage niet onder de garantie. De garantie dekt ook geen incidentele of gevolgschade.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval, dan repareert of vervangt de garantieverlener het artikel op zijn kosten. Als het artikel op het tijdstip van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel of de vervangen delen worden het eigendom van de garantieverlener.
De onder de garantie vallende diensten (reparatie of vervanging) verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie.
4. Gebruikmaking van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met jouw dichtstbijzijnde HORNBACH vestiging. Deze vind je hier.
Of neem contact op met de garantieverlener via het e-mailadres onlineshop@hornbach.nl.
Er kan alleen van de garantie gebruikgemaakt worden op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur.
5. Wettelijke rechten
Je wettelijke rechten met betrekking tot de kwaliteitsgarantie en de productaansprakelijkheid worden niet beperkt door de garantie.