AVITAL garanties

Artikelen van het merk Avital worden geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en zijn onderworpen aan een permanente kwaliteitscontrole.
HORNBACH-Baumarkt-AG, Hornbachstraße 11, 76879 Bornheim/Duitsland, (hierna garantieverlener), garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden de kwaliteit van de sanitaire kranen van het merk Avital.
1. Omvang van de garantie
- Gemeenschappelijke bepalingen van de 'slijtage gevoelige onderdelen garantie' en de 'kwaliteitsgarantie'
De garantie geldt uitsluitend voor fabricage-, constructie- en materiaalfouten. Maatgevend is de stand van de techniek op het moment van fabricage. Op dit tijdstip moet de fout reeds aanwezig zijn. De garantie geldt uitsluitend bij privégebruik van het artikel.
De garantie geldt niet voor gebreken door;- verkeerde montage of aansluiting;
- ondeskundig gebruik;
- onjuist of ontoereikend onderhoud en/of onjuiste of ontoereikende reiniging;
- een gewelddadige gebeurtenis of opzettelijke beschadiging;
- het gebruik van niet originele reserveonderdelen of;
- een niet voorziene chemische invloed te wijten zijn.
- Bijzondere bepalingen voor de 'slijtage gevoelige onderdelen garantie'
Onder de garantie van 2 jaar op slijtage gevoelige onderdelen vallen tevens alle fouten aan cartouches, doucheslangen en zwenkbare uitlopen als gevolg van normale slijtage (dus slijtage bij normaal gebruik) van deze componenten. - Bijzondere bepalingen voor de 'kwaliteitsgarantie'
Onder de kwaliteitsgarantie van 10 jaar vallen geen fouten of defecten aan elektrische componenten (bijvoorbeeld LED of sensortechniek) en componenten die mechanisch sterk belast worden – slijtage gevoelige onderdelen – (bijvoorbeeld cartouches, bovenstukken, doucheslangen, pakkingen of zwenkbare uitlopen), in zoverre deze defecten te wijten zijn aan normale slijtage (dus slijtage door normaal gebruik).
2. Garantieperiode
- De garantieperiode van de 'slijtage gevoelige onderdelen garantie' bedraagt 2 jaar.
- De garantieperiode van de 'kwaliteitsgarantie' bedraagt 10 jaar.
De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele rekening.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval, dan repareert of vervangt de garantieverlener het artikel op zijn kosten. Als het artikel op het tijdstip van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel of delen daarvan worden het eigendom van de garantieverlener.
De onder de garantie vallende diensten (reparatie of vervanging) verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie.
4. Gebruikmaken van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met jouw dichtstbijzijnde HORNBACH vestiging. Deze vind je hier.
Of neem via het volgende e-mailadres contact op met de garantieverlener om afspraken te maken over het retourneren, afhalen of beoordelen van het defecte artikel: onlineshop@hornbach.nl
5. Wettelijke rechten
Je wettelijke rechten met betrekking tot de kwaliteitsgarantie en de productaansprakelijkheid worden niet beperkt door de garantie.