De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt HORNBACH dan ook maatregelen om risico’s te beperken. Hieronder tref je al onze maatregelen.

Openingstijden

Met ingang van zaterdag 5 juni, zijn onze vestigingen weer geopend volgens de gebruikelijke openingstijden:

Maandag t/m vrijdag 07.00 – 21.00 uur
Zaterdag 08.00 – 18.00 uur*
Zondag 12.00 – 17.00 uur*

*Vestiging Alblasserdam is 's zaterdags van 08.00 – 20.00 uur open en 's zondags gesloten.

Kijk hier voor de eventueel afwijkende openingstijden bij jouw vestiging.

Bezoek aan de bouwmarkt

Wij willen heel graag iedereen de mogelijkheid bieden om veilig bij HORNBACH inkopen te doen:

  • Kom zoveel mogelijk alleen.
  • Onze medewerkers zorgen dat er een schone winkelwagen voor je klaar staat. Het is verplicht om met een winkelwagen naar binnen te gaan om zoveel mogelijk afstand te houden tot andere bezoekers en de medewerkers in de vestiging.
  • Elke winkelwagen wordt na gebruik gedesinfecteerd.
  • Het dragen van een mondkapje is verplicht. Bekijk hier de voorwaarden voor het dragen van een mondkapje. Houd daarnaast 1,5 meter afstand en blijf thuis bij gezondheidsklachten.
  • Een bezoek aan de bouwmarkt is geen gezinsuitje. Laat kinderen dan ook zo veel als mogelijk thuis.
  • Bij de deur, en indien nodig ook bij de ingang van de parkeerplaats, worden het aantal bezoekers gereguleerd. Zo voorkomen drukte in de bouwmarkt en wachtrijen bij de ingang. Op die manier kunnen we in de veiligheid van onze klanten en medewerkers voorzien. Staan er auto's te wachten voor de parkeerplaats, kom dan op een rustiger tijdstip terug.
  • Wij vragen je, voordat je de bouwmarkt betreedt, je handen te desinfecteren met de desinfectiegel die bij de ingang hangt.
  • Blijf thuis bij gezondheidsklachten.
  • Schud geen handen, hoest en nies in de binnenkant van je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Wij vragen je bij aankomst en in de vestiging de instructies van onze beveiligers op te volgen.
  • Binnen monitoren we de drukte in ieder gangpad actief en zal er worden toegezien op het handhaven van de maatregelen.
  • Wij vragen je 1,5 meter afstand van andere klanten te houden, zowel voor als in de bouwmarkt.
  • ProfiService klanten krijgen op vertoon van de ProfiCard toegang tot de Profi-ingang.

Winkelen op rustige tijden of online

  • Om bezoekers te spreiden, vragen wij je zo veel mogelijk doordeweeks inkopen te doen.
  • Winkel doelgericht en koop niet meer dan je nodig hebt. Raak daarbij ook alleen de producten aan die je koopt.
  • Wij wijzen je er graag op dat je ook eenvoudig online bestellingen kan plaatsen. Hier zetten wij de komende periode extra capaciteit voor in.
  • Desondanks kan het voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent.

Afrekenen

  • In de kassazones zijn wachtstrepen geplaatst. Wij vragen je deze te respecteren en voldoende afstand van jouw voorganger te houden.
  • Om contact te minimaliseren verzoeken wij je met pin te betalen.
  • Reken bij voorkeur af bij onze zelfscankassa’s. Met behulp van de HORNBACH-App kun je tijdens het winkelen producten scannen en hoef je bij het afrekenen enkel een QR-code te scannen. Daarmee blijft het contact tot het absolute minimum beperkt. Tegelijkertijd bevordert dit de doorstroom.

Reserveren & Afhalen

Onlineshop

  • Het kan voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent.
  • Het is mogelijk dat bestellingen bij één van onze bezorgpartners vertraging oplopen.
  • Onze bezorgpartners zullen, om verspreiding van het virus te voorkomen, extra maatregelen nemen bij de aflevering van je bestelling.
  • Kun je voordat je een bestelling plaatst nog wat advies gebruiken voor jouw project? Meld je dan aan voor gratis online projectadvies. Wij helpen je graag.
  • Zolang je geen verzendbevestiging hebt ontvangen, kan onze Klantenservice geen verdere informatie verschaffen over je bestelling.

Services

  • De retourperiode is verdubbeld van 30 naar 60 dagen. Artikelen die tussen 15 december en 28 april gekocht zijn, kun je retourneren tot en met 28 juni 2021.
  • Adviesafspraken met keuken- of badkamerspecialist in de vestiging zijn beperkt mogelijk met inachtneming van de veiligheidsmaatregelen. Maak hier een afspraak in jouw vestiging naar keuze. Een online afspraak maken is ook nog steeds mogelijk.
  • De service om hout te zagen blijft actief, maar als je meer dan 15 zaagsneden nodig hebt, kan dit alleen op afspraak. Wij verzoeken je vooraf met de betreffende vestiging te bellen.
  • Onze Montageservice blijft beschikbaar en handelt volgens de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt in dat er bij aankomst en vertrek geen handen worden geschud. Gedurende montages of installaties verzoeken wij je om een gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) te houden van onze partners. Bij neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts mag jij en/of onze partner besluiten om de uitvoering van de service te annuleren.
  • Professionals met een ProfiCard kunnen onze vestigingen blijven bezoeken op vertoon van hun ProfiCard. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de ProfiAdviseur van jouw HORNBACH-vestiging.

Boerske

Met ingang van zaterdag 5 juni zijn alle Boerske locaties weer geopend. De strikte maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen blijven nog steeds van kracht. Er wordt 1,5 meter afstand gehouden, het is alleen mogelijk om te pinnen en er worden spatschermen gebruikt bij direct contact. Daarnaast is het menu aangepast om klanten zo snel mogelijk van hun bestelling te kunnen voorzien.

Mondkapjesplicht

Het dragen van een mondkapje is in onze huisregels opgenomen en daarmee verplicht. De overheid ziet een spatkap, ook wel faceshield genoemd, niet als volwaardig alternatief voor een mondkapje. Mensen die vanwege een medische reden geen mondkapje kunnen dragen, zijn uitgezonderd van de mondkapjesplicht. Wel vragen wij je om dit te laten weten aan onze beveiligers bij de ingang. Je mag in dit geval bij ons naar binnen met een faceshield in plaats van een mondkapje. Is het om medische redenen niet mogelijk om een mondkapje of faceshield te dragen? Dan zal HORNBACH jou accommoderen om bij ons aankopen te kunnen doen. We vragen je in dit geval om je te melden bij de ingang. Een medewerker zal je begeleiden bij je aankopen.