Verlanglijst 0 Winkelwagen 0

Belangrijk: alle informatie rondom het coronavirus in je bouwmarkt en de Onlineshop.

Maatregelen COVID-19

Maatregelen coronavirus . HORNBACH

De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt HORNBACH dan ook maatregelen om risico’s te beperken. Lees hier alles.

Leestijd 4 min.

Aangepaste openingstijden vanaf 23 maart

Om druk op onze medewerkers en bouwmarkten weg te nemen, hanteren wij met ingang van 23 maart de volgende aangepaste openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag 07.00 – 18.00
  • Zaterdag 08.00 – 18.00
  • Zondag 12.00 – 17.00*

Ons strenge deurbeleid om verspreiding van het coronavirus te voorkomen blijft gehandhaafd.

*m.u.v. HORNBACH Alblasserdam, deze vestiging is op zondag standaard gesloten.

Aangepaste openingstijden vanaf 23 maart . Coronavirus . HORNBACH

Aangescherpte maatregelen COVID-19

Op 20 maart zijn de reeds genomen maatregelen aangescherpt.

Lees hierover de brief van algemeen directeur HORNBACH Nederland. (PDF, 563 KB)

Het origineel gepubliceerde bericht op deze pagina lees je hieronder.

Maatregelen COVID-19

16 maart 2020

De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt HORNBACH dan ook maatregelen om risico’s te beperken. Gepaste afstand in de vestigingen wordt gecontroleerd en contact beperkt. Geplande events in de vestigingen en adviesafspraken, bijvoorbeeld met een tuinadviseur of badkamerspecialist, worden verplaatst. De horeca is gesloten. Hier tref je al onze maatregelen.

Klantenstroom

  • Wij verzoeken je dringend om alleen naar de bouwmarkt te komen. Zo houden we de klantenstroom zo beperkt mogelijk.
  • Wij reguleren het aantal bezoekers in de bouwmarkt. Om goed zicht te houden op het aantal klanten scheiden we inkomend en uitgaand publiek. Wij vragen je bij aankomst de instructies van onze beveiligers op te volgen.
  • Binnen monitoren we de drukte in ieder gangpad actief. Wij vragen je 1,5 meter afstand van andere klanten te houden.

Afrekenen

  • In de kassazones zijn wachtstrepen geplaatst. Wij vragen je deze te respecteren en voldoende afstand van jouw voorganger te houden.
  • Om contact te minimaliseren verzoeken wij je met pin te betalen.
  • Reken bij voorkeur af bij onze zelfscankassa’s. Met behulp van de HORNBACH-App kun je tijdens het winkelen producten scannen en hoef je bij het afrekenen enkel een QR-code te scannen. Daarmee blijft het contact tot het absolute minimum beperkt. Tegelijkertijd bevordert dit de doorstroom.

Services

  • De retourperiode is verdubbeld van 30 naar 60 dagen. Wij verzoeken je het ruilen van artikelen uit te stellen.
  • Geplande events in de vestigingen zoals adviesafspraken met een tuinadviseur of badkamerspecialist worden verplaatst. Nieuwe afspraken worden op een nader te bepalen tijdstip opnieuw ingepland. Heb je al een afspraak staan? Dan word je hier z.s.m. over geïnformeerd.
  • De Montageservice werkt door en volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt in dat er bij aankomst en vertrek geen handen worden geschud. Gedurende montages of installaties verzoeken wij je om een gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) te houden van onze partners. Bij neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts mag jij en/of onze partner besluiten om de uitvoering van de service te annuleren.
  • De service om hout te zagen blijft actief, maar als je meer dan 15 zaagsneden nodig hebt, kan dit alleen op afspraak. Wij verzoeken je vooraf met de betreffende vestiging te bellen.
  • Onze horeca is gesloten.
  • In alle vestigingen maken medewerkers extra schoonmaakrondes en besteden nauwlettend aandacht aan hygiënegevoelige zaken zoals pinapparaten, toiletten en deurknoppen.

Winkelen op rustige tijden of online

  • Wij vragen je zo veel mogelijk doordeweeks en bij voorkeur tussen 07.00 en 10.00 uur inkopen te doen. In de ochtend is het rustig en zo kunnen we met elkaar bezoek spreiden en wachtrijen zo veel mogelijk voorkomen.
  • Alle bezoekers krijgen verplicht een winkelwagen mee naar binnen om zoveel mogelijk afstand te houden tot andere bezoekers en de medewerkers in de vestiging. Elke winkelwagen wordt na gebruik gedesinfecteerd.
  • Wij wijzen je er graag op dat je ook eenvoudig online bestellingen kan plaatsen. Hier zetten wij de komende periode extra capaciteit voor in. Desondanks kan het voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent.
  • Mondkapjes zijn per direct niet meer verkrijgbaar bij de bouwmarkt, HORNBACH schenkt alle nog voorradige mondkapjes aan de zorg.

Pakket- en palletbezorging

  • Het virus kan niet door middel van pakketen of pallets overgedragen worden. We zullen de online bezorging dus gewoon voortzetten.
  • Het is echter belangrijk dat (fysiek) contact met de pakket- of palletbezorger zo veel mogelijk wordt vermeden.
  • Het kan voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent. Daarnaast hanteert PostNL ook een andere werkwijze bij de aflevering van je pakket.
  • Onze bezorgpartners zullen, om verspreiding van het virus te voorkomen, extra maatregelen nemen bij de aflevering van je bestelling.

naar boven

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij HORNBACH gemakkelijker te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Meer informatie

x