Verlanglijst 0 Winkelwagen 0

Maatregelen COVID-19

Maatregelen coronavirus . HORNBACH

De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt HORNBACH dan ook maatregelen om risico’s te beperken. Lees hier alles.

Leestijd 5 min.

Maatregelen COVID-19

De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers staat voorop. In vervolg op de huidige ontwikkelingen en richtlijnen rondom COVID-19 neemt HORNBACH dan ook maatregelen om risico’s te beperken. Hieronder tref je al onze maatregelen.

Levertijden

  • Steeds meer mensen weten onze Onlineshop te vinden. Door online producten te bestellen kan je tijdens de coronacrisis drukke plekken vermijden. Veilig en makkelijk!
  • Het kan voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent.
  • Het is daarnaast mogelijk dat een klein deel van de bestellingen bij één van onze bezorgpartners vertraging oploopt.

Openingstijden

Met ingang van maandag 31 augustus zijn al onze vestigingen weer geopend volgens de gebruikelijke openingstijden. Bekijk de openingstijden van jouw vestiging hier.

Ons strenge deurbeleid om verspreiding van het coronavirus te voorkomen blijft gehandhaafd.

Bezoek aan de bouwmarkt

  • Kom zo veel mogelijk alleen.
  • Een bezoek aan de bouwmarkt is geen gezinsuitje. Laat kinderen dan ook zo veel als mogelijk thuis.
  • Enkel hulpbehoevenden (bijvoorbeeld hele jonge kinderen) mogen mee naar binnen wanneer daar echt geen andere mogelijkheid toe is.
  • Bij enkele vestigingen wordt het aantal auto’s op de parkeerplaats gereguleerd. Zo voorkomen we wachtrijen bij de ingang en kunnen we in de veiligheid van onze klanten en medewerkers voorzien. Staan er auto's te wachten voor de parkeerplaats kom dan op een rustiger tijdstip terug.
  • Wij vragen je, voordat je de bouwmarkt betreedt, je handen te desinfecteren met de desinfectiegel die bij de ingang hangt.
  • Blijf thuis bij gezondheidsklachten.
  • Schud geen handen, hoest en nies in de binnenkant van je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Wij reguleren het aantal bezoekers in de bouwmarkt. Om goed zicht te houden op het aantal klanten scheiden we inkomend en uitgaand publiek. Wij vragen je bij aankomst en in de vestiging de instructies van onze beveiligers op te volgen.
  • Binnen monitoren we de drukte in ieder gangpad actief. Wij vragen je 1,5 meter afstand van andere klanten te houden, zowel voor als in de bouwmarkt.
  • ProfiService klanten krijgen op vertoon van de ProfiCard toegang tot de Profi-ingang.

Winkelen op rustige tijden of online

  • Wij vragen je zo veel mogelijk doordeweeks inkopen te doen.
  • Alle bezoekers krijgen verplicht een winkelwagen mee naar binnen om zoveel mogelijk afstand te houden tot andere bezoekers en de medewerkers in de vestiging. Elke winkelwagen wordt na gebruik gedesinfecteerd.
  • Winkel doelgericht en koop niet meer dan je nodig hebt. Raak daarbij ook alleen de producten aan die je koopt.
  • Wij wijzen je er graag op dat je ook eenvoudig online bestellingen kan plaatsen. Hier zetten wij de komende periode extra capaciteit voor in. Desondanks kan het voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent.
  • Mondkapjes zijn per direct niet meer verkrijgbaar bij de bouwmarkt, HORNBACH heeft alle nog voorradige mondkapjes geschonken aan de zorg.

Afrekenen

  • In de kassazones zijn wachtstrepen geplaatst. Wij vragen je deze te respecteren en voldoende afstand van jouw voorganger te houden.
  • Om contact te minimaliseren verzoeken wij je met pin te betalen.
  • Reken bij voorkeur af bij onze zelfscankassa’s. Met behulp van de HORNBACH-App kun je tijdens het winkelen producten scannen en hoef je bij het afrekenen enkel een QR-code te scannen. Daarmee blijft het contact tot het absolute minimum beperkt. Tegelijkertijd bevordert dit de doorstroom.

Services

  • De retourperiode is verdubbeld van 30 naar 60 dagen. Wij verzoeken je het ruilen van artikelen uit te stellen.
  • Geplande events in de vestigingen zijn geannuleerd tot en met 1 september 2020. Adviesafspraken met keuken- of badkamerspecialist in de vestiging zijn beperkt mogelijk met inachtneming van de veiligheidsmaatregelen. Wil je een afspraak plannen? Neem dan contact op met de vestiging voor de mogelijkheden bij jou in de buurt.
  • De Montageservice werkt door en volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt in dat er bij aankomst en vertrek geen handen worden geschud. Gedurende montages of installaties verzoeken wij je om een gepaste afstand (minimaal 1,5 meter) te houden van onze partners. Bij neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts mag jij en/of onze partner besluiten om de uitvoering van de service te annuleren.
  • De service om hout te zagen blijft actief, maar als je meer dan 15 zaagsneden nodig hebt, kan dit alleen op afspraak. Wij verzoeken je vooraf met de betreffende vestiging te bellen.
  • Boerske is geopend. Het is alleen mogelijk om eten af te halen en er zijn strikte maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Er wordt 1,5 meter afstand gehouden, het is alleen mogelijk om te pinnen, het gebruik van tafels en stoelen is niet mogelijk en er worden spatschermen gebruikt bij direct contact. Daarnaast is het menu aangepast om klanten zo snel mogelijk van hun bestelling te kunnen voorzien. Boerske is van maandag t/m zaterdag geopend van 11.00 – 18.00 uur en op zondag van 12.00 – 17.00 uur* (*m.u.v. Alblasserdam). In de vestigingen Tilburg, Kerkrade, Wateringen en Nieuwegein is geen Boerske locatie aanwezig.
  • In alle vestigingen maken medewerkers extra schoonmaakrondes en besteden nauwlettend aandacht aan hygiënegevoelige zaken zoals pinapparaten, toiletten en deurknoppen.

Reserveren & Afhalen

  • Houd rekening met het deurbeleid.
  • Afhalen kan vanaf 24 uur na het plaatsen van je reservering.

Pakket- en palletbezorging

  • Het virus kan niet door middel van pakketten of pallets overgedragen worden. We zullen de online bezorging dus gewoon voortzetten.
  • Het is echter belangrijk dat (fysiek) contact met de pakket- of palletbezorger zo veel mogelijk wordt vermeden.
  • Het kan voorkomen dat bestellingen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent. Daarnaast hanteert PostNL ook een andere werkwijze bij de aflevering van je pakket.
  • Onze bezorgpartners zullen, om verspreiding van het virus te voorkomen, extra maatregelen nemen bij de aflevering van je bestelling.

naar boven

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij HORNBACH gemakkelijker te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Meer informatie

x