Voor 16:00 uur besteld
Heb je op werkdagen voor 16:00 uur een artikel besteld, dan is deze de volgende werkdag bij jou in huis. Heb je een bestelling van meerdere artikelen met andere levertijden? Bekijk dan de specificaties voor de geschatte levertijd. Leveren voor 16:00 uur op de volgende werkdag wordt dan niet gegarandeerd.

Bezorgen
Levertijden
De levertijd kan per artikel verschillen, je bestelling kan namelijk uit meerdere leveringen bestaan. HORNBACH werkt met meerdere distributiecentra en vervoerders samen. In de bevestigingsmail kan je via de trackinglink jouw bestelling volgen en zien uit hoeveel leveringen de bestelling bestaat. Ook vind je hier de levertijd per artikel.
Tijdens het bestellen kan je bij de artikeldetails zien wat de mogelijke levertijden zijn. Combineer je artikelen met andere artikelen met verschillende levertijden of transportwijzen houd dan rekening met de langste levertijd.
Betaal je de bestelling vooruit? Dan begint de levertijd op de eerste werkdag (maandag-vrijdag met uitzondering van feestdagen) na ontvangst van de betaling.
HORNBACH levert uitsluitend aan Nederlandse adressen op het vaste land en de Waddeneilanden. De levertijd bij levering op de Waddeneilanden kan 1 tot 2 dagen langer duren.
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en het gaat om een pakketzending van PostNL, dan ontvangt je een e-mail met de trackinginformatie. Tot 06:00 uur 's ochtends op de dag van bezorging, is het wijzigen van de eerste bezorgpoging via de track & trace link mogelijk. Hiervoor heb je wel een PostNL account nodig. Kijk voor meer informatie op de site van PostNL.
Alleen bij expeditie goederen (bijvoorbeeld pallets) ontvang je van onze transporteur een e-mail waarbij je een afleverdag kunt kiezen.
Voor 16:00 uur besteld
Heb je op werkdagen voor 16:00 uur een artikel besteld, dan is deze de volgende werkdag bij jou in huis. Heb je een bestelling van meerdere artikelen met andere levertijden? Bekijk dan de specificaties voor de geschatte levertijd. Leveren voor 16:00 uur op de volgende werkdag wordt dan niet gegarandeerd.
Niet thuis?
Wanneer je niet thuis bent bij aflevering, zal onze transporteur proberen het pakket bij een buur af te geven. Lukt dit niet, dan krijg je een briefje door de brievenbus met de vervolgactie van de transporteur. Als je al bij de bestelling weet dat je niet thuis zult zijn, dan kun je je bestelling ook op een ander adres laten afleveren.
Onze transport-iconen
Thuisbezorgen
Wij bezorgen je bestelling bij jou thuis. Zie de specificaties bij het artikel voor de geschatte levertijd en de verzendkosten.
Levering per vrachtwagen
Jouw bestelde artikelen worden per vrachtwagen geleverd. Klik hier voor meer informatie en de bijbehorende voorwaarden.
Bezorgkosten
Je betaalt geen bezorgkosten als je jouw postpakketjes in een HORNBACH vestiging laat bezorgen.
Wil je jouw bestelling liever thuis laten bezorgen, dan word je over de hoogte van de verzendprijs tijdens het bestellen geïnformeerd: bij het artikel, in de winkelwagen en aan het eind van de bestelling. De berekening van de verzendkosten is afhankelijk van het volume en het gewicht van de verschillende artikelen en de gehele bestelling. Bij een bestelling wordt uitsluitend het hoogste bedrag eenmalig berekend.
Voeg je naast een artikel met gratis thuisbezorging nog één of meerdere artikelen aan je winkelwagen toe? Dan gelden voor deze artikelen wel verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten vind je bij het artikel, in de winkelwagen en in de laatste stap van je bestelling.
Artikelen die te groot zijn voor een pakket worden door een transporteur aan huis geleverd. Het kan ook voorkomen dat artikelen met bepaalde artikel eigenschappen (bijv. breukgevaar), ondanks een laag volume/gewicht, met een transporteur geleverd worden. Je kunt je online bestelde artikelen natuurlijk ook in een HORNBACH vestiging naar keuze laten afleveren.
Afleveropties
Kleinere pakketten leveren we tot aan de voordeur (PostNL). Palletgoederen leveren we tot aan de stoeprand, wat betekent dat de zending aan de straatkant wordt uitgeladen of kan worden afgehaald. Je kunt er ook voor kiezen om je online bestelling in een HORNBACH vestiging naar keuze af te halen.
Natuurlijk kun je jouw bestelling ook aan een ander adres laten leveren. Je kunt nu eenmaal niet altijd thuis zijn... Geef dit meteen tijdens de bestelling op, dit is achteraf helaas niet meer wijzigbaar. Het is niet mogelijk pakketten te verzenden naar een postbusadres.
Helaas levert hornbach.nl niet aan het buitenland. Je kunt wel bestellen in de webshops van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Tsjechië, Zweden, Slowakije en Roemenië voor levering aan dat land.
Gratis thuisbezorgd

Wij bezorgen enkele artikelen met een aankoopwaarde vanaf €400,- gratis thuis! Voeg je naast een artikel uit onderstaande categorieën nog één of meerdere artikelen aan je winkelwagen toe, artikelen met een waarde lager dan €400,- of een artikel dat niet binnen onderstaande categorieën valt? Dan gelden voor deze artikelen wel verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten vind je bij het artikel, in de winkelwagen en in de laatste stap van je bestelling.
Let op: dit geldt alleen voor artikelen binnen de volgende categorieën:
Oude elektrische apparaten inleveren? Geef ze mee.
Wanneer je een nieuw elektrisch apparaat koopt bij HORNBACH, bieden wij de mogelijkheid tot het retour nemen van het oude elektrische apparaat.
Dus wordt je nieuwe elektrische apparaat geleverd door PostNL? Dan kun je je oude klein elektrische apparaat direct retour geven aan de pakketbezorger van PostNL en wanneer je de bestelling afhaalt bij een PostNL Servicepunt, kun je het oude apparaat hier inleveren. Houd er rekening mee dat het apparaat inclusief de verpakking niet groter dan 175 x 78 x 58 cm en niet zwaarder dan 30 kilo mag zijn.
Zorg er verder voor dat:
- het artikel goed, stevig verpakt is in een verpakking met passende afmetingen, of in een afgesloten zak, welke niet kan scheuren
- zorg ervoor dat het apparaat leeg en schoon is (dus vrij van vloeistoffen en vetten)
- zet losse onderdelen goed vast, zodat er tijdens transport geen andere artikelen beschadigd raken
- onderstaand adres dient goed leesbaar op de bovenkant van de verpakking te staan:
HORNBACH
Antwoordnummer 2018
2130 RH Cruquius
Groot huishoudelijk elektrisch apparatuur inleveren
Ook bij de aanschaf van een groot huishoudelijke apparaat is het vaak zo dat je deze aanschaft omdat bijvoorbeeld je oude vaatwasmachine defect is. Het oude exemplaar kun je bij HORNBACH retourneren. Wil je het oude, groot elektrische huishoudelijke, apparaat retourneren, neem dan contact op met onze Klantenservice op 088 505 – 11 11 (lokaal tarief). Vermeld hier dat het om inlevering gaat van een groot elektrisch apparaat. Vermeld dit ook duidelijk op het apparaat.
Het apparaat wordt enkel meegenomen als het transportklaar op een goed bereikbare plek staat, schoon is en losgekoppeld van stroom, gas of water is.
Bedenk je goed dat het innemen van je oude apparaat definitief is. De retourgenomen artikelen worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regelgeving verwerkt.