Vragen over de e-bon
Met de digitale e-bonnen van HORNBACH hoef jij nooit meer op zoek naar je bonnetje. Ze staan namelijk makkelijk en overzichtelijk in je account. Maar waar kan je deze e-bonnen voor gebruiken en waar heb je nog een papieren rekening voor nodig? Alle veelgestelde vragen over de e-bon vind je hier!

Jouw HORNBACH-klantaccount
Al je aankopen samen in je account? Koppel je bonnen uit de winkel makkelijk aan je account als e-bon. Zo heb je al de bonnen van je online en offline aankopen in je account, handig voor de garantie. Geen gedoe meer met papieren bonnen die vervagen of kwijtraken.
Één van de vele voordelen van jouw account!
Een heleboel!
- Door de e-bon heb je een overzicht van al je aankopen bij HORNBACH en de bonnen hiervan. Al deze informatie wordt centraal verzameld in je
. - Je hebt geen last meer van vervaagde kassabonnen.
- Weg met de papierwinkel! Retourneren, artikelen ruilen en garantieclaims kunnen ook gedaan worden met de e-bon.
- Je hebt altijd en overal toegang tot je e-bonnen.
Let op: de e-bon is geen fiscaal erkend document!
Het barcodenummer vind je op de kassabon, direct boven de streepjescode. Het is een getal van 20 cijfers dat altijd begint met "555".
Nee, voor belastingdoeleinden heb je nog steeds de originele kassabon nodig.
Voor altijd. De e-bon blijft permanent opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount.
E-bonnen worden pas verwijderd als ook je HORNBACH-klantaccount verwijderd wordt. Je kunt je klantaccount zelf verwijderen of hij wordt automatisch verwijderd als je geruime tijd niet bent ingelogd op je HORNBACH-klantaccount. In het geval van automatische verwijdering ontvang je vooraf een melding per e-mail waarmee je nog kunt voorkomen dat je HORNBACH-klantaccount wordt verwijderd.
In de app scan je het barcodenummer en voer je het totaalbedrag van de kassabon in. De HORNBACH-app vind je in de App Store of de Google Play Store.
Je kunt ook inloggen op je
Let op: je kan elke bon maar in één account tegelijk registreren.
Ja, je kan eenvoudig een individuele e-bon verwijderen met de knop onderaan bij 'Jouw aankoop'. Na verwijdering kan je de bon weer op een (ander) account registreren.
Een kassabon kan ca 20 minuten na aankoop aan het account gekoppeld worden.
Kassabonnen kunnen met terugwerkende kracht worden gekoppeld aan het HORNBACH-klantaccount gedurende maximaal 365 dagen. Zelfs als er geen klantaccount bestond op het moment van aankoop.
Je e-bon is direct na het invoeren in je HORNBACH-klantaccount beschikbaar. Soms kan er wat vertraging optreden tot de kassabon als e-bon is toegevoegd aan je HORNBACH-klantaccount.
Gooi je kassabon pas weg als de e-bon in je klantaccount wordt weergegeven.
Staat jouw aankoop uit de vestiging met een e-bon geregistreerd in jouw HORNBACH-klantaccount? Super! Je hebt namelijk altijd een kassabon nodig om je artikelen retour te brengen. In plaats van de papieren bon, kan je met de e-bon snel een barcode aanmaken, waarmee het retourneren in de vestiging een stuk makkelijker wordt.
Klik hiervoor in je HORNBACH-klantaccount op alle aankopen en de juiste E-bon uit de vestiging op de knop 'Aankoop bekijken' en vervolgens 'Barcode aanmaken'. Deze barcode laat je vervolgens scannen door onze collega's in de vestiging en zo hebben zij in een handomdraai alle informatie om jouw aankoop retour te nemen.
Je hoeft zelf geen retourbonnen in te voeren. Als je gekochte artikelen retourneert en de kassabon van de oorspronkelijke aankoop is opgeslagen in je HORNBACH-klantaccount, zullen wij de geretourneerde artikelen automatisch voor je toevoegen.
Nee, er kunnen alleen kassabonnen uit Nederlandse HORNBACH-vestigingen worden gekoppeld.
Neem contact met ons op via het contactformulier: