FAQ ProfiService

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen over de HORNBACH ProfiService op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met jouw ProfiAdviseur. Persoonlijk in de vestiging, per telefoon of stuur een e-mail.

We hebben de meest gestelde vragen over de HORNBACH ProfiService op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met jouw ProfiAdviseur. Persoonlijk in de vestiging, per telefoon of stuur een e-mail.

Een ProfiCard aanvragen

Wat is een ProfiCard?

De ProfiCard is een pasje waarmee je in alle HORNBACH-vestigingen in Nederland op rekening kunt kopen. De pas is alleen bedoeld voor bedrijven die ingeschreven staan bij de Nederlandse Kamer van Koophandel (KvK). Bij de aanvraag van een ProfiCard doet HORNBACH eerst een kredietcheck. Het is ook mogelijk om een ProfiCard aan te vragen zonder betalingsmogelijkheden. Zo maak je toch gebruik van de voordelen van de ProfiCard, waaronder een papieren factuur op bedrijfsnaam.

Hoe kan ik een ProfiCard(s) aanvragen?

Heel eenvoudig: Ga naar hornbachprofi.nl en vraag de kaart(en) online aan. Je hebt daarvoor alleen een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) nodig dat overeenkomt met de bestuurder van jouw bedrijf zoals vastgelegd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel.

Ik ben mijn activatielink mail kwijt. Wat nu?

Als je per ongeluk de mail hebt verwijderd, kun je een nieuwe activatielink aanvragen bij de ProfiAdviseur van jouw voorkeursvestiging. De activatielink is 96 uur geldig.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn ProfiCard ontvang?

Na goedkeuring van de aanvraag wordt binnen ca. 5 tot 7 werkdagen jouw ProfiCard(s) door het ProfiTeam naar jouw voorkeursvestiging gestuurd. De ProfiAdviseur neemt contact met je op als jouw ProfiCard(s) klaarligt. Je ontvangt via e-mail jouw inloggegevens voor de online Profi-omgeving op hornbachprofi.nl.

Is de online aanvraagprocedure veilig?

Wij weten dat professionals zoals jij veel waarde hechten aan veiligheid. Daarom worden onze systemen onderhouden door gerenommeerde bedrijven die zorgen voor de veiligheid van onze systemen en dus van jouw gegevens.

Waarom heeft HORNBACH een kopie van mijn legitimatiebewijs nodig?

Onze ProfiCard en de voordelen van de ProfiService zijn alleen voor bedrijven die zijn ingeschreven bij de Nederlandse KvK. Om te checken of jij echt de bestuurder van het bedrijf bent, hebben wij een kopie van jouw legitimatiebewijs nodig. Dit om misbruik van onze ProfiCard(s) zoveel mogelijk te voorkomen.

Ook kun je met je ProfiCard(s) bij ons op rekening kopen. Om een kredietcheck te kunnen doen, vragen wij om een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) dat overeenkomt met de bestuurder van jouw bedrijf.

Waarom hebben jullie de informatie van mijn tweede bedrijf ook nodig? / Waarom moeten mijn KvK-gegevens en beslissingsbevoegde matchen met de kopie van het legitimatiebewijs?

Omdat wij moeten kunnen checken of de bestuurder van het bedrijf een natuurlijk persoon is. In sommige gevallen is de bestuurder van het bedrijf waarvan wij de kredietwaardigheid moeten checken, een ander bedrijf en niet een natuurlijk persoon. Dan vragen wij de gegevens van het tweede bedrijf op en veelal is de bestuurder dan een natuurlijk persoon. Deze natuurlijke persoon hebben wij nodig bij de toetsing van de kredietwaardigheid. Vandaar ook dat de kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs of identiteitskaart) overeen moet komen met de bestuurder van jouw bedrijf. Mocht blijken dat de bestuurder van het tweede bedrijf ook een bedrijf is, dan kan er op de ProfiCard(s) geen limiet worden verstrekt.

Wanneer heb ik een volmacht nodig om mijn ProfiCard(s) af te komen halen in mijn voorkeursvestiging?

Als iemand anders dan de bestuurder van het bedrijf vastgelegd bij de KvK de ProfiCard(s) komt afhalen, dan heb je een volmacht nodig. Met de volmacht geeft de bestuurder jou toestemming om uit zijn naam de ProfiCard(s) af te halen. Je kunt de volmacht opvragen bij de ProfiAdviseur van jouw voorkeursvestiging. Hij of zij zal je uitleggen wat wij precies van je nodig hebben.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Kies de optie wachtwoord vergeten op de site, vul jouw e-mailadres in en er worden instructies voor het instellen van een nieuw wachtwoord naar je toegestuurd.

Zit er een pincode op de ProfiCard?

Nee, er zit geen pincode op de ProfiCard. Mocht je echter een transactie zien in jouw online Profi-omgeving die je niet herkent of een e-mail ontvangen van een transactie die je niet gedaan hebt, neem dan direct contact op met de ProfiAdviseur van jouw voorkeursvestiging!

Wil je niet bij elke transactie een notificatie ontvangen?

Een herinnering en aanmaning zul je altijd bij iedere transactie gedaan met jouw ProfiCard ontvangen, als je niet binnen de gestelde betalingstermijn (30 dagen) betaalt. Wil je niet op elke 5de dag na jouw gedane transactie een bevestiging ontvangen van jouw aankoop? Dan kun je op de online Profi-omgeving de keuze maken voor een wekelijks of maandelijks overzicht van jouw transacties.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden van de ProfiCard vinden?

Betaalfunctie en afhandeling van betaling

Hoe kan ik mijn transacties betalen?

Iedere transactie met de ProfiCard is zichtbaar in jouw online Profi-omgeving. Je bepaalt zelf in welke volgorde je jouw transacties betaalt. Dit kan eenvoudig met een iDeal-betaling, bankoverschrijving of per automatische incasso.

Aankopen betalen met iDeal

Je kunt meerdere transacties tegelijk betalen via één iDeal-betaling. Dit kun je doen door meerdere transacties aan te vinken in jouw online Profi-omgeving en dan te betalen via iDeal. De verwerking van iDeal-betalingen duurt ongeveer enkele minuten.

Automatische incasso

De automatische incasso vindt plaats na afloop van iedere maand en bevat de transacties/retouren gedaan met de ProfiCard(s) in de voorafgaande maand. De incassodatum en het te incasseren bedrag worden vooraf per e-mail aangekondigd. Lees ook de Spelregels Automatische Incasso op hornbach.nl.

Aankopen betalen met bankoverschrijving

Betalen kan ook via bankoverschrijving. Je kunt het factuurbedrag overmaken op het volgende bankrekeningnummer:

Hornbach Bouwmarkt (Nederland) B.V.

NL73 RABO 0162 6321 42

Vermeld in de betalingsomschrijving het klantnummer en factuurnummer. De verwerking van bankoverschrijvingen zal ongeveer 2 werkdagen duren.

Waar vind ik mijn klantnummer?

Je klantnummer vind je op het tabblad gegevens in jouw online Profi-omgeving.

Wat is de betalingstermijn?

Voor iedere transactie met de ProfiCard geldt een betalingstermijn van 30 dagen. Als de transactie na 30 dagen nog niet betaald is, wordt er een herinnering per e-mail verstuurd. Als de transactie na 45 dagen nog niet betaald is, wordt er een aanmaning per e-mail verstuurd en wordt jouw ProfiAccount tijdelijk geblokkeerd tot jij de vervallen facturen betaald hebt. Als de transactie na 57 dagen nog niet betaald is, zullen alle openstaande transacties uit handen gegeven worden aan een incassobureau en zal jouw ProfiAccount definitief geblokkeerd worden. ( Zie Algemene Voorwaarden van de ProfiCard artikel 12f.)

Hoe worden mijn retour(en) (creditfacturen) verrekend/uitbetaald?

Als je nog openstaande transacties hebt staan, kun je zelf kiezen op welke transactie je de retour wilt verrekenen. Let op: Het totaalbedrag van de te betalen transactie(s) moet altijd hoger zijn dan het bedrag van de retour(en), anders vindt er geen betaling plaats en kan de verrekening dus niet plaatsvinden. Als je geen openstaande transactie(s) meer hebt staan, dan kun je de retour verrekenen met de eerst volgende transactie(s) die je gaat doen of een verzoek indienen bij NL-debiteuren@hornbach.com om de retour uit te laten betalen. Mocht jouw retour nog niet verrekend zijn na 30 dagen, dan ontvang je een herinneringsmail.

Retour verrekenen met iDeal

Je kunt meerdere transacties en retouren met elkaar verrekenen via een iDeal-betaling. Dit kun je doen door meerdere transacties en retouren aan te vinken in jouw online Profi-omgeving onder de tab ‘Financieel overzicht’ en dan het restantbedrag te betalen via de knop ‘Betalen met iDeal’. Let op: Het totaalbedrag van de te betalen transactie(s) moet altijd hoger zijn dan het bedrag van de retour(en), anders vindt er geen betaling plaats en kan de verrekening dus niet plaatsvinden.

Retour verrekenen met automatische incasso

De automatische incasso vindt plaats na afloop van iedere maand en bevat de transacties/retouren gedaan met de ProfiCard(s) in de voorafgaande maand. De retouren worden dus automatisch in mindering gebracht op de transacties. Lees ook de Spelregels Automatische Incasso op hornbach.nl.

Retour verrekenen met bankoverschrijving

Retouren verrekenen via een bankoverschrijving kan ook. Verminder het totaalbedrag van de te betalen transacties met het totaal bedrag van de retouren. Je kunt het restantbedrag overmaken op het volgende bankrekeningnummer:

Hornbach Bouwmarkt (Nederland) B.V.

NL73 RABO 0162 6321 42

Vermeld in de betalingsomschrijving het klantnummer en factuurnummer/creditfactuurnummer. De verwerking van bankoverschrijvingen zal ongeveer 2 werkdagen duren. Indien mogelijk graag een betaalspecificatie sturen naar NL-debiteuren@hornbach.com.

Zijn mijn facturen ook digitaal te vinden in mijn online Profi-omgeving?

Op dit moment zijn je facturen nog niet in jouw online Profi-omgeving te vinden. De papieren facturen worden bij de kassa in de vestiging bij de aankopen en retouren meegegeven aan de pashouder. Wel kun je jouw aankopen, retouren, betalingen en maandoverzichten terugvinden in jouw online Profi-omgeving.

Ik ben mijn papieren factuur kwijt. Wat moet ik nu doen?

Geen probleem. Neem via de mail contact op met jouw ProfiAdviseur. De ProfiAdviseur zorgt ervoor dat je een kopie van de factuur ontvangt.

Wie bepaalt de bestedingslimiet van de ProfiCard?

Zodra de aanvraag voor een ProfiCard voor jouw bedrijf is afgerond kun via jouw ProfiAdviseur een bestedingslimiet aanvragen. HORNBACH zal dan een uiteindelijke beslissing maken voor het verstrekken van een bestedingslimiet op basis van een kredietcheck en op basis van de bestaansduur van jouw bedrijf.

  • Bedrijven die niet langer dan 6 maanden bestaan, krijgen een maximaal limiet van: € 500,00
  • Bedrijven die niet langer dan 12 maanden bestaan, krijgen een maximaal limiet van: € 1.000,00

Mijn limiet is niet meer voldoende. Wat nu?

Dan kun je in jouw online Profi-omgeving een limietwijziging aanvragen. HORNBACH zal dan een uiteindelijke beslissing maken op basis van een kredietcheck en op basis van de bestaansduur van jouw bedrijf.

  • Bedrijven die niet langer dan 6 maanden bestaan, krijgen een maximaal limiet van: € 500,00
  • Bedrijven die niet langer dan 12 maanden bestaan, krijgen een maximaal limiet van: € 1.000,00

Let op! Het is niet mogelijk om binnen 3 maanden na jouw laatste limietverhoging een nieuwe limietwijziging aan te vragen! Omdat wij geen betaalhistorie hebben waaruit blijkt dat je aan je verhoogde betalingsverplichting kan voldoen.

Kan ik met de ProfiCard ook in andere HORNBACH-vestigingen betalen?

Uiteraard! Betalen met de ProfiCard is in alle Nederlandse HORNBACH-vestigingen mogelijk.

Hoe krijg ik mijn maandoverzicht?

Je kunt je maandoverzicht van de vorige maand, in de daarop volgende maand downloaden in jouw online Profi-omgeving. Let op! Alleen de transacties van de vorige maand zijn beschikbaar in dit overzicht. Als je een maandoverzicht van iedere maand wilt hebben voor jouw eigen administratie, dan zul je deze dus na afloop van iedere maand moeten downloaden. Ook is er een overzicht met al jouw open transacties, van het moment dat je dit bestand opvraagt, te downloaden. Je vindt deze downloads onder de tab ‘Maandoverzichten’ in jouw online Profi-omgeving.

Kan ik een projectnummer koppelen aan mijn factuur?

Ja, met de ProfiCard heb je de mogelijkheid een bepaald(e) project/bouwplaats aan je inkopen toe te wijzen – heel eenvoudig aan de hand van het bouwplaatsnummer. Per project kun je een omschrijving van maximaal 12 letters/cijfers opgeven, die je bij de kassa kunt doorgeven. Deze omschrijving verschijnt dan op de papieren factuur die je in de vestiging ontvangt:

  1. Bouwplaatsnummer,
  2. Kaartnummer,
  3. Inkoopdatum.

Zo kun je altijd zien wat je per bouwplaats uitgegeven hebt. Dit moet echter wel gemeld worden voordat de spullen afgerekend worden. Achteraf kan er geen omschrijving meer worden toegevoegd. Verder is dit alleen in de vestiging te regelen en is dit niet in te zien in je online Profi-omgeving.

Inkoop door medewerkers

Kunnen mijn medewerkers de ProfiCard(s) ook gebruiken?

Voor je medewerkers kun je extra ProfiCards aanvragen. Dit kan in de online Profi-omgeving door middel van de optie extra kaarten aanvragen. Het duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen voordat je deze ProfiCard(s) ontvangt op jouw bedrijfsadres. Let wel op! Je moet deze kaarten activeren voordat ze gebruikt kunnen worden om aankopen mee te doen. Dit kan in jouw online Profi-omgeving hornbachprofi.nl.

Hebben de extra ProfiCards hetzelfde bestedingslimiet als de hoofdkaart?

Ja, de extra ProfiCards hebben hetzelfde bestedingslimiet als de hoofdkaart. Alle ProfiCards tellen gezamenlijk mee in de toegekende bestedingsruimte.

Hoeveel extra ProfiCards mag ik voor mijn bedrijf aanvragen?

Je kunt maximaal 40 ProfiCards aanvragen voor jouw bedrijf. Bekijk hoeveel ProfiCards je daadwerkelijk nodig hebt en welke medewerkers regelmatig inkopen moeten doen.

Wat moet ik doen als een medewerker met een extra ProfiCard mijn bedrijf verlaat?

Je kunt de betreffende ProfiCard zelf blokkeren in de online Profi-omgeving.

Gegevens wijzigen

Ik heb de ProfiCard al maar mijn adres is gewijzigd. Wat moet ik nu doen?

De adreswijziging moet worden doorgegeven aan de Kamer van Koophandel, dan worden daarna automatisch de adresgegevens in de online Profi-omgeving hornbachprofi.nl aangepast.

Welke gegevens kan ik zelf wijzigen op de online Profi-omgeving?

Je kunt alle gegevens wijzigen op de online Profi-omgeving die je bij jouw aanvraag zelf hebt ingevuld. Dit doe je gemakkelijk via de knop ‘Gegevens bewerken’, rechts bovenaan in jouw online Profi-omgeving. Het is echter niet mogelijk om jouw e-mailadres en KvK-nummer te wijzigen.

Hoe kan ik een wijziging van mijn bedrijfsnaam doorgeven?

Op de online Profi-omgeving kun je via de knop ‘Gegevens bewerken’ jouw bedrijfsnaam aanpassen.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Je kunt helaas niet zelf jouw e-mailadres wijzigen in de online Profi-omgeving. De ProfiAdviseur van jouw vestiging kan dit wel voor je doen.

Overige vragen

Ik ben mijn ProfiCard verloren of deze is gestolen. Wat nu?

Blokkeer jouw ProfiCard direct in de online Profi-omgeving. Je kunt dan ook meteen een nieuwe ProfiCard aanvragen ( hornbachprofi.nl).

Kan ik ergens mijn actuele uitgaven en nog besteedbare kredietlimiet inzien?

In de online Profi-omgeving kun je alle transacties, retouren en status van jouw betalingen zien. Daar zie je ook hoeveel je nog met jouw ProfiCard(s) kunt besteden, het besteedbare limiet.

Krijg ik ook korting met de ProfiCard?

Nee, maar bij HORNBACH ben je al het goedkoopste uit dankzij onze laagsteprijsgarantie!

Heb je nog andere (technische) vragen?

Neem dan contact op met de ProfiAdviseur van jouw vestiging.

Daarnaast profiteer je ook van de volgende voordelen:

1. Een vast aanspreekpunt

Als ProfiKlant kun je in de bouwmarkt rekenen op een vast aanspreekpunt. Een professional met verstand van zaken, die aan een half woord genoeg heeft en een team van specialisten achter zich heeft staan. Iemand die je even kan bellen wanneer het uitkomt.

2. Alles kan op rekening

Laat die portemonnee maar in jouw zak. Met de ProfiCard kun je op rekening kopen. Via www.hornbachprofi.nl bekijk en betaal je gemakkelijk al jouw transacties. Voor jouw administratie wel zo handig.

3. Meerdere kaarten

Voorkomen dat jouw medewerkers onnodig contante aankopen doen? Vraag gratis ProfiCards voor ze aan.

4. Eigen Servicebalie

Geen tijd en zin om aan te sluiten in de rij voor de kassa, achter al die hobbyklussers? Hoeft ook niet! Als professional meld jij je bij de ProfiBalie. Daar bepaal je zelf het tempo.

5. Reserveren & Afhalen

Als ProfiKlant kun je voorraadartikelen op alle denkbare manieren bestellen: persoonlijk (aan de ProfiBalie), via de telefoon, per e-mail of via onze Onlineshop. Vervolgens hoef je de artikelen alleen nog maar af te halen. Wanneer je artikelen online bestelt, leveren wij ze voordelig op de gewenste locatie af.

6. Aanbetaling bij bestelling

Betalen hoeft pas bij ontvangst. Alleen bij bezorging vragen we wel om volledige vooruitbetaling in de vestiging. Op maatwerk geldt dat er een aanbetaling is vereist die ook van kracht is voor de consument

7. Spullen retourneren binnen 90 dagen

Stop maar met heen-en-weer rijden. Gewoon lekker inladen tot het maximale laadvermogen. De voorraadartikelen* die je niet nodig blijkt te hebben, of die niet aan de wensen voldoen, breng je gratis terug binnen 90 dagen (dit geldt alleen voor de ProfiKlanten!). Zo simpel is het.

*uitgezonderd zijn op maat gemaakte artikelen.

8. ProfiPack: meer kopen, minder betalen

Dat noemen wij dus volumevoordelen. ProfiKlanten besparen bij HORNBACH door grote afname en zeer voordelige pallet- en doosprijzen.

9. Eenvoudig apparatuur huren

Dankzij de ProfiCard kun je spullen huren zonder contant af te rekenen én zonder borg te betalen. Je krijgt als ProfiKlant bovendien 10% korting op de huurprijs van Boels apparatuur.

10. Services & Partners

Alles voor jouw bedrijfsvoering, van je administratie tot gereedschap dat je alleen vandaag nodig hebt. Met behulp van de services en partners van de ProfiService maak jij je alleen maar druk over jouw project.

11. Een eigen website

Ga naar www.hornbachprofi.nl en meld je aan als ProfiKlant.

Ontdek meer van de ProfiService!