HORNBACH als onderneming

HORNBACH opende in 1968 als eerste onderneming in Europa een bouwmarkt gecombineerd met een tuincentrum. Vandaag de dag zijn we vertegenwoordigd met meer dan 140 vestigingen van mega formaat in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Roemenië, Slowakije, Zweden, Tsjechië en Nederland.
De HORNBACH-groep, één van de aanvoerende bouwmarktondernemingen in Europa, is in de laatste tientallen jaren als geen ander in de branche gegroeid. Het informatie-aanbod over de onderneming binnen het complete concern is ook meegegroeid. Investor Relations en PR hebben diverse informatie continuerend uitgebouwd. Om de informatiebehoefte van investeerders, analisten, journalisten en verdere geïnteresseerden nog beter te kunnen bedienen, hebben we alle inhoud van onze ondernemingscommunicatie op een eigen serviceplatform verzameld. Je vindt alles hier onder: www.hornbach-holding.de
De HORNBACH Filosofie
In onze onderneming staat de klant centraal en dan vooral de projectklant die met grote voornemens bij ons komt. Die klanten aan HORNBACH te binden, is ons belangrijkste doel. Om dat te kunnen bereiken, zetten wij in op de perfecte combinatie van drie factoren; keuze, prijs en advies.
De ervaring laat zien, dat onze klanten een artikelaanbod verwachten wat overtuigt in zowel de kwaliteit als de kwantiteit. Het concept van onze bouwmarkten en tuincentra is precies op die verwachting ingericht. In onze vestigingen van mega formaat bieden we dan ook een grootse keuze aan artikelen – en deze constant in een meer dan gemiddeld grote aantallen.
Naast een groot artikelaanbod, is het onze prijsstrategie die onze klanten overtuigt en onze prijsleiderschap gevestigd heeft. Juist het ontbreken van kortingsacties en allerhande voordeeltjes ten gunste van een lage prijs, is één van onze sterke punten. Dat schept vertrouwen, continuïteit en duidelijkheid. HORNBACH heeft onder andere een effectief goederenbeheersysteem geïmplementeerd, wat de basis is voor een optimale opslagbelasting en behoefte gerichte goedereninkoop. Daardoor hebben wij de mogelijkheid, artikelen tegen de best mogelijke prijzen aan onze klanten aan te bieden. 365 dagen per jaar, gegarandeerd!
Wij zijn ervan overtuigd: klantenbinding over een langere termijn bereiken we alleen door een hoogwaardige adviesservice. De kwalificatie van onze medewerkers is zodoende een onderscheidende succesfactor. Ze komen in een grote veelvoud uit de praktijk en brengen zo een essentiële deskundigheid mee. Los daarvan begeleiden wij onze medewerkers en scholen ze heel gericht, zodat zij elke klant succesvol met raad en daad kunnen bijstaan. Tegelijkertijd optimaliseren wij onze interne verwerking continu. De tijd die we daarmee winnen gebruiken onze medewerkers om zich nog intensiever met onze klanten bezig te kunnen houden. En dat wordt hen goed beloond, zoals onze goede cijfers uitwijzen.